جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ وبینار مدیریت فرهنگی بین المللی در روران پساکرونا

حوزه/رئیس موسسه بین‌المللی المرتضی(ع) گفت: تسلط بر زبان مناطق مختلف جهان رمز موفقیت مبلغان در عرصه بین‌الملل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید مشکی در وبینار مدیریت فرهنگی در دوران پساکرونا،  اظهار داشت: فضای مجازی امروز بستری را فراهم کرده است که بتوانیم با افراد زیادی ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: الزامات ورود به فضای مجازی در دو بخش محتوایی و شکلی است به‌نحوی‌که در هر بخش باید بااطلاع و آموزش لازم وارد شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشکی ابراز داشت: در باب الزامات محتوایی از اولین الزامات آشنایی با زبان‌های بومی و منطقه‌ای است اگر درگذشته فردی زبان منطقه‌ای را نمی‌دانست با یک مترجم می‌توانست کار خودش را جلو ببرد اما امروز این اقدام در فضای مجازی کارساز نیست.

وی ادامه داد: در فضای کنونی که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود فرد برای فعالیت‌های فرهنگی باید زبان منطقه را یاد بگیرد و درواقع مبلغان برای موفقیت در عرصه بین‌المللی باید زبان آن منطقه را یاد بگیرند.

رئیس موسسه بین‌المللی المرتضی (ع) ابراز داشت: درواقع آشنایی خوبی را باید با مذاهب و فرق دنیا داشته باشیم تا بتوانیم تأثیرگذاری مناسبی را در عرصه بین‌الملل از خودمان بر جای بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز دینی سایر ادیان و فرق هم اگر وارد بشویم از ابتدایی‌ترین لوازم، آشنایی با مبادی اندیشه‌ای آن‌ها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشکی ادامه داد: به‌هرحال به‌عنوان مبلغان اهل‌بیت (ع) باید با تسلط کامل و آگاهی از تمام جوانب امر وارد شویم.

وی بابیان این‌که فضای مجازی بعد از کرونا به‌عنوان یک وسیله ارتباطی اصلی به‌حساب خواهد آمد، ابراز داشت: در این فضا باید بسترسازی خوبی داشته باشیم و زیرساخت استفاده حداکثری از فضای مجازی فراهم شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشکی تأکید کرد: باید با کار در شبکه‌های اجتماعی آشنا شویم هرچند که شاید همه ما آشنایی مختصری داشته باشیم اما هزار نکته در این میان وجود دارد که باید آن را فرابگیریم.

وی تصریح کرد: نحوه تعامل، زبان تعامل و چگونگی بهره‌مندی از فضای مجازی باید موردتوجه قرار بگیرد و علاوه بر این باید شیوه‌های تعامل با هر قشری را به‌خوبی یاد بگیریم چراکه شیوه تعامل با مردم در جنسیت‌های مختلف گوناگون است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشکی تأکید کرد: تعاملاتی که با کودکان داریم قطعاً با تعاملی که با افراد بزرگ‌سال داریم متفاوت است که باید به دانش همه این قسمت‌ها وارد باشیم.

وی افزود: فضای کار در فضای مجازی به‌صورت دیالوگ محور است و همه افراد همه آرای خودشان را عرضه می‌کنند و آن سخنی که با عقل سازگارتر است قطعاً مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha