جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ وبینار مدیریت فرهنگی بین المللی در روران پساکرونا

حوزه/ رئیس موسسه بین‌المللی فتوح اندیشه بابیان این‌که واقعیت گفتمان غربی امروز روشن‌شده است، گفت: بیماری کرونا نقاب را از چهره کشورهای غربی برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهدار در وبینار مدیریت فرهنگی در دوران پساکرونا،  با اشاره به وضعیت جوامع بشری در زمان شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی ما در دوران کرونا باید ناظر بر نیازهای عاطفی جامعه باشد.

وی ادامه داد: در کشور ما به لحاظ دستورات اخلاقی، بیشترین ظرفیت و تجربه  در همیاری مبارزه با کرونا به نمایش گذاشته شد، درست برخلاف کشورهای غربی که چهره‌ای متفاوت از آن چیزی که انسانیت بود به نمایش گذاشته شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهدار افزود: در کشورهای غربی که خود را مهد عدالت و نمایش دموکراسی می‌دادند شاهد بودیم که اجساد عزیزان خودشان را در جلوی درهای منازل رها کردند.

وی بابیان این‌که در دوران کرونا بشر تنهاتر شده است، ابراز داشت: هرچند که بشر مدرن تنها بود ولی این تنهایی پررنگ‌تر شد.

رئیس موسسه بین‌المللی فتوح اندیشه تأکید کرد: در فرهنگ مدرن هیچ تعریفی برای آدم‌ها وجود ندارد و به عبارت ساده‌تر بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، جایگاهی در فرهنگ کنونی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما باید با یک آینده‌پژوهی دقیق برای دوران پساکرونا باشد و باید بدانیم که وضعیت روانی جامعه بعد از کرونا چه نیازهای فرهنگی دارد تا ما آن را محقق کنیم.

رئیس موسسه بین‌المللی فتوح اندیشه بابیان این‌که بشر در وقت درماندگی خاضع می‌شود، گفت: بشر با همه قدرت خودش در برابر بیماری کرونا تعظیم کرد و در این وضعیت بهترین زمان برای بیان بحث مهدویت است.

وی ادامه داد: وضعیت کرونا بهترین فرصت را ایجاد کرد که چهره مستکبرین مشخص شود و درواقع نقاب از چهره کشورهای غربی برداشته شود و در این مقطع باید از ساختارهای حقوقی استفاده کنیم تا بتوانیم کلام حق را در دنیا بیان کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهدار تأکید کرد: امروز گفتمان غرب شکست‌خورده و فرصتی فراهم‌شده که بتوانیم گفتمان غالب و برتر را تبیین و بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جلوی دوربین‌های دنیا گفتمان غربی به‌صورت علنی راهزنی می‌کند و باافتخار آن را رسانه‌ای می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha