جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعدام

حوزه/ کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل نگرانی شدید خود را از تایید حکم اعدام شهروندان بحرینی در دادگاه بحرین اعلام کرد و گفت: این احکام اعدام مبتنی بر اعترافاتی است که تحت شکنجه گرفته شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل نگرانی شدید خود را از تایید حکم اعدام شهروندان بحرینی در دادگاه بحرین اعلام کرد و گفت: این احکام اعدام مبتنی بر اعترافاتی است که تحت شکنجه گرفته شده است.

سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در این زمینه اعلام کرد: محمد رمضان و حسین موسی که به تازگی توسط دادگاه بحرین محکوم به اعدام شده اند بدون حکم و به صورت غیر قانونی به تهمت منفجر کردن بمب دستی در ماه فوریه بازداشت شده اند. در جریان آن انفجار یک پلیس کشته شد.

این سخنگو همچنین تاکید کرد اعترافاتی که از این دو نفر گرفته شده تحت شکنجه بوده است و این به معنای زیر پا گذاشتن قانون منع شکنجه و تضمین محاکمه عادلانه افراد است و از این رو مجازات در نظر گرفته شده برای این دو نفر، غیر قانونی و نقض حق زندگی آنها است و تصمیم دادگاه در مورد اعدام این دو نفر موجب نگرانی شدید ما شده است.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در ادامه از مسئولان بحرین خواست فورا احکام اعدام محمد رمضان و حسین موسی را متوقف کنند و حکم اعدام صادر شده را لغو کنند و ترتیبی بیاندشیند تا این دو نفر بار دیگر بر اساس قواعد و ملاک های بین المللی محاکمه شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha