پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله شاهچراغی نمازجمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای(مدظله العالی)، باید رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم اولویت نمایندگان مردم در مجلس یازدهم باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، امروز در خطبه‌های نمازجمعه سمنان، به میزبانی مصلای نمازجمعه این شهر، با بیان اینکه دنیا دریاست و دریا کشتی می‌خواهد، اظهار داشت: آنهایی ک در دنیا کشتی نداشتند، غرق شده و هلاک شدند و خبری از آنها نشد، زیرا کشتی نجات نداشتند و دنیا دریا است و دریا کشتی میخواهد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: لقمان حکیم کشتی نجات در دریای دنیا را «تقوا» معرفی کرده است و پیامبر اکرم(ص) نیز کشتی نجات را «اهل بیت(ع)» معرفی فرموده اند و فرمودند که حضرات معصومین کشتی نجات هستند و پیامبر اکرم(ص) فرمود که مثل اهل بیت(ع) مثل کشتی نوح است، هرکس سوار بر آن شد نجات یافت و دیگران غرق شدند.

وی افزود: یکی از ویژگی های منحصر به فرد کشتی تقوا و اهل بیت(ع) این است که هر کشتی نیازمند ناخدا است اما کشتی تقوا و اهل بیت(ع)، ناخدای آن خود خداوند متعال است و چه کشتی زیبایی است آن کشتی که ناخدای آن خود خداوند است و سعادت در این کشتی تضمین شده است.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: در اکثر آیات قرآن کریم کلمه «اموال» در کنار کلمه «فرزند» آمده است و خویشاوندی نزدیکی بین این دو است و اشاره قرآن کریم به مال و فرزندان این است که اینها زینت دنیا هستند و به درد آخرت نمی‌خورد و قلب سلیم میخواهد و هر قلبی که غیر خدا در آن باشد این قلب در آخرت به درد ما نمی خورد و در جایی قرآن کریم فرموده است که مال و اولاد فتنه هستند یعنی آزمایش الهی برای ما هستند و خدا این دو مورد را به ما داده تا ما را امتحان کند که آیا در راه خدا صرف می‌کنیم یا نه؟ باید این امانت را به خوبی استفاده کنیم و امانت داری کنیم و باید فرزندان را دوست بداریم ولی این دوستی باید اندازه داشته باشد نه اینکه افراطی باشد و در حب مال هم نباید افراط شود.

وی با اشاره به روز شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان یک نهاد برجسته در انقلاب اسلامی است و اعضای حقوقدان و فقهای شورای نگهبان، مرزبان دین و اسلام هستند که نمی‌گذارند نفوذی ها وارد شوند و قانونی را مجلس شورای اسلامی تصویب می کند باید شورای نگهبان تایید کند تا قانون اسلامی شود و یکی از کارهای بزرگ شورای نگهبان این است که نمی‌گذارد انقلاب به دست نااهلان بیافتد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: بنده آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان را مانند شهید مدرس می‌دانم که شهید مدرس فرمود «خداوند متعال ۲ چیز به من نداده است؛ نخست طمع و دوم ترس و به خاطر این دو ویژگی هرجا بخواهم حرف خودم را میزنم» و هرکس حق را بگوید دشمن هم دارد و آیت الله جنتی نیز همینگونه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) اخیرا در دیدار ویدئوکنفرانسی با مجلس شورای اسلامی توصیه هایی را داشتند و وقتی مجلس یازدهم امید و انتظار مردم است که توصیه آقا را عملی کند و حاشیه سازی نکنند و باید رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم و حل مشکلی گرانی اولویت نمایندگان مردم در مجلس یازدهم باشد.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: در آستانه ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) هستیم و در روزنامه دیدم ۱۲ میلیون جوان در آستانه ازدواج هستند ولی به دلیل گرانی موقعیت ازدواج را ندارند، دولت باید شرایط ازدواج جوانان را تسهیل کند و جهیزیه گران، مهریه زیاد یکی از عوامل تاخیر در ازدواج است و هدف از ازدواج آرامش و بقای نسل و حفظ دین است که باید شرایط و مقدمات ازدواج جوانان فراهم شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای اخیرشان دو خواسته را در مورد کرونا داشته اند و نخست آن این بود که به درگاه الهی دعا و توسل کنیم تا این کرونا ویروس رفع شود و ائمه اطهار(ع) را واسطه قرار بدهیم تا ریشه این کرونا قطع شود و خواسته دوم این بود که خدمت مومنانه در ماه مبارک رمضان گره گشا بود و  این خدمت مومنانه به ویژه که در آستانه عید قربان هستیم، ادامه داشته باشد.

خبرنگار: فاطمه رحیم زاده

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha