پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احمد علیرضابیگی

حوزه/ عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: طرح آمایش سرزمینی می‌تواند آینده استان‌ها را تعیین کند، لذا سندی زنده در کشور محسوب می‌شود.

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» درباره آخرین وضعیت طرح آمایش سرزمینی، اظهار داشت: طرح آمایش سرزمینی در توسعه استان‌ها بسیار تأثیرگذار بوده و بعد از اجرای آن باید برنامه‌ریزی‌ها و تقسیم اعتبارات براساس طرح آمایش سرزمینی باشد. 

وی افزود: طرح آمایش سرزمینی در توسعه حوزه‌های انتخابیه مهم است که عملاً آینده آنان را مشخص می‌کند. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اظهار کرد:‌ کمیته بررسی طرح آمایش سرزمینی به عهده من گذاشته شده است و قرار است در این کمیته با همراهی مسئولان استانی اعم از استانداران و رؤسای سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان‌ها، مسئولان سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به این موضوع رسیدگی و خروجی مناسبی را به صحن کمیسیون و سپس صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

علیرضابیگی ادامه داد: آینده هر استان بعد از آمایش سرزمینی مشخص می‌شود و عملا این طرح تبدیل به سند زنده‌ای خواهد شد که آیندگان آن را هرگز فراموش نخواهند کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: متاسفانه در مجلس قبلی این موضوع مهم در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور قرار است و به همین دلیل برای رسیدگی به این طرح زمان زیادی را از دست داده، اما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا این موضوع مهم و حیاتی برای کشور را نهایی کنیم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha