جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام‌جمعه ابرکوه

حوزه/ امام‌جمعه ابرکوه گفت: صف‌بندی و تخریب و تقابل توأم با افتراء و توهین و دشنام بدون علم به دولتمردان که نوعی شمشیر از رو بستن است، جایز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ابرکوه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر ابرکوه، به دیدار مجازی رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس یازدهم یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس‌ها در طول انقلاب اسلامی است؛ اما ملت از نمایندگان منتخب و تازه‌کار خود انتظار درایت و هوشیاری بیشتر دارند تا با رعایت تقوای سیاسی و پرهیز از حرکت‌های غیرعقلانی و احساسی، آب به آسیای دشمن نریزند.

ضعف مدیریت اقتصادی در سه دهه گذشته

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: همه ما معترض وضع موجود اقتصادی و نارسایی‌های ناشی از سوء مدیریت اقتصادی از سه دهه گذشته تاکنون هستیم و معتقدیم همه مشکلات ناشی از تحریم نیست؛ بلکه بخش عمده ناشی از بی نظارتی و بی مدیریتی در کشور است؛ اما صف‌بندی و تخریب و تقابل توأم با افتراء و توهین و دشنام بدون علم به دولتمردان که نوعی شمشیر از رو بستن است، جایز نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: قوای سه‌گانه باید به حکم عقل و شرع با تعامل و پرهیز از حاشیه‌سازی به اولویت‌های کشور به ویژه در حل مشکلات و ارائه راهکار خروج از مشکل پیچیده اقتصادی کشور و معیشتی مردم بپردازند و بدانند مجادله و گریبان گیری و تشنج‌آفرینی به ویژه در شرایط دشوار امروز کشور، نشانه انقلابی بودن نیست.

مسئولان به فکر مشکلات کرونایی باشند نه دامن زدن به اختلافات 

وی خاطرنشان کرد: امروزه همه دلسوزان نظام باید به فکر عبور از این عقبه سخت و نگران‌کننده کشور که گرفتار کرونا و گرانی است، باشند و به اختلافات و منازعات دامن نزنند و مصالح ملی را بر جریانات شخصی ترجیح دهند.

امام جمعه ابرکوه به ماجرای توافق ۲۵ ساله ایران و چین اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ با سفر رئیس‌جمهور چین به ایران قراردادی بین هیئت‌های دیپلماتیک و گروه‌های اقتصادی در قالب بیانیه مشترک امضاء شد که در بند ۶ آن همکاری ۲۵ ساله را در دستور کار داد و مقام معظم رهبری، توافق رؤسای جمهور ایران و چین را برای روابط استراتژیک ۲۵ ساله کاملاً درست و حکیمانه خواندند.

برجام، قرارداد ایران و چین را به حاشیه راند

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد: از همان سال ۹۴ دل‌بستگی به برجام این قرارداد را در حاشیه قرارداد تا سال ۹۷ که آمریکا از برجام خارج شد و امید واهی به برجام برای ما فرصت سوزی کرد و بدعهدی اروپایی‌ها نیز باعث شد نگاه‌ها به سمت قرارداد با چین برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: علت اصلی این تغییر نگاه هم یأس از غرب و اهتمام رهبری در نگاه به شرق شد؛ چراکه اجرایی شدن این قرارداد می‌تواند فشار حداکثری آمریکا و غرب را علیه ایران خنثی و فضاسازی خودباختگان داخلی و رسانه‌های استکباری را در انزوای ایران بی‌اثر کند .

وی اضافه کرد: دشمنان در فضای مجازی وانمود می کنند که انقلابی گری مخالف تعامل و پیشرفت و مقاومت، عامل تنش و عقب‌ماندگی است؛ امّا اجرای این سند موجی از نشاط و امید داخلی و یأس دشمنان غربی، عبری و عربی را فراهم خواهد کرد.

مسئولین و والدین موانع سد راه ازدواج جوانان را بردارند

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در بیان مناسبت‌های پیش رو به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است و سختگیری در این امر و اقلام جهیزیه مخصوصاً در این شرایط دشوار اقتصادی کاری غلط و دردسرزا به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه خوشبختی دختر و پسر به هزینه‌های سنگین در مراسم ازدواج و خرید نیست، بلکه به مهر و محبت و اخلاق است، گفت: جهیزیه سنگین مایه عزت نیست، عزت دختر به اخلاق و رفتار و سازگاری او با داماد بستگی دارد پس بیایید کمک کنیم و موانع ازدواج را از سر راه فرزندانمان برداریم.

وی یادآور شد: موانع ازدواج، سخت‌گیری در امر خانه، مسکن، ماشین، حقوق، کسب‌وکار برای داماد، عادت‌های غلط و تفاخر، چشم و هم‌چشمی‌ها و نیز تجمل‌طلبی‌ها و رنگین کردن زندگی است و اگر زندگی ما علوی و فاطمی و ساده و بی تجمل باشد یقین بدانید این دردسرهای امروز هم کم می‌شود و سن ازدواج بالا نمی‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha