جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد حسین فرهنگی

حوزه/ سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: طبق قانون فرصت قانونی حضور سرپرست در یک وزاتخانه حداکثر ۳ ماه است که این فرصت در وزارت صمت رو به اتمام است، لذا دولت باید سریع‌تر وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، درباره رایزنی‌های صورت گرفته برای معرفی وزیر صمت به مجلس، اظهار داشت: ما کار خود را انجام می‌دهیم اما دولت هم حق دارد در این زمینه از فرصت قانونی خود استفاده کند.

وی افزود: مهلت قانونی حضور سرپرست در وزارت صمت در حال پایان یافتن است و ممکن است که این زمان بگذرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: طبق قانون هر فرد می‌تواند به مدت سه ماه سرپرست یک وزاتخانه باشد که این فرصت در وزارت صمت رو به اتمام است.

فرهنگی گفت:‌ دولت بایستی در شرایط فعلی سریع‌تر برای انتخاب وزیر صمت اقدام کند. هر چند که من به دولت توصیه نمی‌کنم مجددا از مقام معظم رهبری برای تمدید حضور سرپرست وزارت صمت در این وزاتخانه اذن بگیرند.

وی درباره وضعیت تولید در کشور گفت: این وضعیت اصلا خوب نیست و بایستی وزیری آماده، سرحال و پای کار در وزارت صمت قرار بگیرد تا با اختیارات قانونی اقدامات لازم را انجام دهد که در آن صورت مجلس می‌تواند با استفاده از ابزارهای نظارتی‌اش از آن فرد سؤال کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ حضور سرپرست در هر وزارتخانه‌ای محدودیت خاص خود را دارد و اختیارات او هم محدود است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha