جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بهشهر

حوزه/ حجت الاسلام جباری با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در شرایط کرونایی کشور بر ضرورت برنامه ریزی دولت و مجلس به منظور کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در شرایط کرونایی کشور، بر ضرورت برنامه ریزی دولت و مجلس به منظور کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکلات معیشتی مردم چند برابر شده است، افزود: مسئولان برای برون رفت کشور از این مشکلات اقتصادی فکر اساسی کنند.

استاد حوزه با گلایه از افزایش افسارگسیخته قیمت ها، خاطرنشان کرد: متأسفانه در هفته های اخیر شاهد افزایش بسیاری از اقلام و کالاها در سطح کشور هستیم و این مسأله فشار اقتصادی دوچندانی را به مردم وارد کرده است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که انتظار مردم از مسئولان به ویژه مجلس یازدهم رفع مشکلات معیشتی است، تصریح کرد: همه توان دولت و مجلس باید در جهت رسیدگی به امور مردم به کار گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، عدم نظارت مستمر بر بازار را یکی از دلایل افزایش بی رویه قیمت ها در کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه بخش های نظارتی به وظیفه خود به خوبی عمل کنند به طور حتم شاهد این افزایش قیمت های بی ضابطه نخواهیم بود.

وی با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور به بهانه تحریم ها، قیمت های اجناس و کالاها را چندین برابر کرده اند، تصریح کرد: دولت باید با نظارت جدی بر بازار از این افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که شرایط اقتصادی امروز کشور زیبنده ملت بزرگ ایران نیست، ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب از فشارهای اقتصادی مردم بکاهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در طول سال های اخیر بخش مهمی از توان دولت برای مذاکره با غرب صرف شد، بیان داشت: تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی به خوبی نشان می دهد که آمریکا و اروپا دشمن واقعی ملت ایران هستند و نباید فریب ژست های دیپلماتیک آنها را خورد.

وی با تأکید بر این که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر توان داخلی است، ادامه داد: مسئولان به جای دل بستن به غرب از توان و ظرفیت داخلی در جهت رفع مشکلات اقتصادی بهره گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یواش IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    پس امثال شماها کی به داد مردم می رسید؟