پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تولید

حوزه/ نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت، کشاورزی و تولید ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارد و اگر تدابیر و سیاست‌ها و مدیریت صحیح به صحنه بیاید می‌توانیم ظرفیت بالقوه کشور را بالفعل کنیم لازمه این کار اولویت بندی است.

علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، درباره وضعیت تولید کشور، اظهار داشت: متأسفانه وضعیت تولید به هیچ وجه خوب نیست اما این موضوع به معنی ناامیدی و زمین گذاشتن کار نیست.

وی افزود: صنعت و واحدهای تولیدی در کشور و حتی در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارد و در صورتی که تدابیر و سیاست‌ها و مدیریت صحیح به صحنه بیاید می‌تواند این ظرفیت بالقوه، بالفعل شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که این کمیسیون به دنبال آن است بحث توجه ویژه به اولویت‌های تولید و صنعت در کشور است، ضمن اینکه تدوین راهبردهای توسعه صنعتی کشور با لحاظ کردن مسائل و ابعاد مختلف تحریمی است.

کریمی گفت: تعیین رشته‌های صنعتی پیشران می‌تواند برای کشورمان آثار مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: اگر شرایط به خوبی مدیریت شود می‌توانیم نه تنها مشکلات فعلی را پشت‌سر بگذاریم بلکه توانایی آن را داریم که از این مشکلات زمینه‌ای را برای گام‌های بلند توسعه کشور بسازیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: ساماندهی صنعت خودرو یکی از اولویت‌های مهم کمیسیون صنایع مجلس است. ضمن اینکه پنج کمیته تخصصی که در این کمیسیون تشکیل شده است در این زمینه بسیار راهگشا است.

کریمی درباره این کمیته‌ها افزود: کمیته صنایع و تدوین راهبردهای توسعه صنعتی، کمیته صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، کمیته معادن و صنایع معدنی و فلزی و 2 کمیته دیگر به صورت ویژه مباحث تولیدی و صنعتی را پیش خواهند برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha