جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: باید در تعیین مهریه و تهیه جهیزیه سخت گیری ها و برگزاری مراسم های پر از تجمل گرایی کنار گذاشته شود تا ازدواج به عنوان یک حرکت الهی و خدایی انجام شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه»از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر یزد، با اشاره به مسئله رزق و روزی، اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید روزی همه جنبدگان روی زمین به دست اوست، اما بندگان باید برای رسیدن به این روزی که خداوند آن را تضمین حرکت و تلاش خود را داشته باشند. 

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر مطئن باشیم روزی همه ما دست خداست و باید به او توکل کنیم دیگر کسی کلاه سر مردم نمی گذارد، دروغ نمی گوید، خلاف و گران فروشی نمی کند.

تأمین مخارج فرزند بهانه ای برای کاهش فرزندآوری

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز کشور ما که در اثر همین عدم توکل به روزی رسان بودن خداوند است، مسئله فرزندآوری است که عده ای به خاطر عدم توانایی در تأمین مخارج، برای فرزندآوری برنامه ای ندارند،حال اینکه روزی همه موجودات و جنبندگان از سوی خداوند تضمین شده است.

وی  سپس به سفارشات رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: صحبت های رهبر انقلاب ۱۴ محور داشت که امید است نمایندگان در این محورها کارگروه هایی متشکل از کارشناسان مجرب تشکیل دهند و با مطالعه و برنامه ریزی بتوانند طرح هایی را برای اجرا به دولتمردان ارائه دهند. 

 نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: رهبر معظم فرمودند در کشور توانایی ها، استعدادها و ثروت هایی داریم که نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد چون در کنار تمام منابع و ثروت ها، مشکلاتی از جملهگرانی، مسکن، مسائل ارزی، فرهنگی، اشتغال، مهار تورم، مدیریت مسائل پولی و مالی، عدم وابستگی به نفت، ازدواج جوانان، فرزندآوری، مدیریت فضای مجازی و ... داریم که باید به آنها پرداخته و رفع شود.

آیت الله ناصری یزدی به ضرورت ایجاد تحول اشاره کرد و گفت: در سیر حرکتی امام از اول انقلاب تا به حال برای بازبینی و پیشرفت، احتیاج به تحول در تمام امور احساس می شود و تحول در همه زمینه ها به ویژه آموزش عالی، آموزش و پرورش، شیوه درس خواندن و طرز فکر و اندیشه، نیاز است.

مانع از فرارمغزها شویم

وی با بیان اینکه دشمنان جوانان و نیروهای مستعد ما را شناسایی و آنان را پس از وعده های بسیار در خارج از کشور به زندگی روزه مره مشغول می کنند، تأکید کرد: چرا شناسایی و بهره گیری از این استعدادهای برتر در دستور کار دولت و مجلس قرار ندارد تا بتوانیم آنان را حفظ و از توانمندی هایشان بهره مند شویم؟

امام جمعه یزد در ادامه به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: در کشور ما سن ازدواج دختر و پسر بالا رفته است و بسیاری از ازدواج ها به جدایی کشیده می شود لذا مجلسیان باید در زمینه برداشتن موانع ازدواج و رفع مشکلات جوانان و تحکیم بنیان خانواده ها، برنامه ریزی داشته باشند. 

آیت الله ناصری یزدی در توصیه به والدین و خانواده ها گفت: باید در تعیین مهریه سخت گیری ها کنار گذاشته شود و تهیه جهیزیه سنگین و برگزاری مراسم های پر از تجمل گرایی کنار گذاشته شود تا ازدواج به عنوان یک حرکت الهی و خدایی انجام شود و جامعه بتواند در مقابل بسیاری از مشکلات از جمله کم و پیر شدن جمعیت مقاومت کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha