جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تولید ملی

حوزه/ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم گفت: یکی از مؤلفه های بسیار مهم که به تقویت اقتدار کشور در عرصه های مختلف کمک می کند، حمایت از تولید ملی و تقویت این بخش مهم اقتصاد است.

حجت الاسلام محمدسعید پناهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر این که اهداف مدنظر در نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان"سال جهش تولید" نباید مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، اظهار داشت: اگر به معنای واقعی کلمه زمینه تحقق جهش تولید فراهم شود، بی شک این مساله باعث رشد صادرات شده و از آن سو به طرز محسوسی موجب کاهش واردات می شود که خروجی و نتیجه این وضعیت، طبعاً افزایش سطح اشتغالزایی است.

وی با اشاره به این که رشد تولید تأثیر مستقیمی بر درآمد و مصرف خانوار دارد، افزود: مساله تولید در کلان قضیه ارتباط تنگاتنگی با چرخ های مهم اقتصادی کشور دارد و برای این که درآمد مردم نیز افزایش یابد، ما باید به سمت تقویت جریان تولید ملی حرکت کنیم.

این اقتصاددان حوزوی همچنین بیان داشت: برای خرید و مصرف یک کالا در وهله نخست می بایست آن کالا تولید شده باشد تا بتوانیم آن را بخریم و دیگر هم این که باید پولی برای خرید کالا وجود داشته باشد و طبعاً این پول نیز با کارکردن در بنگاه های تولیدی اعم از تولید کالا و خدمات به دست ما می رسد و لذا در هر صورت، تولید محوریت خاصی در اقتصاد دارد و از این رو همه همت و تلاش مسئولان باید زمینه سازی برای تقویت این بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: رشد تولید در کشور ارتباط مستقیمی با مساله جهش اشتغال و کار در کشور نیز دارد، اما آن چه مهم است این که باید موانع تولید مورد توجه قرار گرفته و برای رفع آن ها از جمله مشکل قاچاق برنامه ریزی مطلوب و هدفمندی صورت گیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha