چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تودیع معارفه مسئول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان

حوزه/ در مراسمی از اقدامات و فعالیت‌های حجت الاسلام سید صادق حسینی تقدیر و حجت‌الاسلام محمد مولایی با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، به مسئولیت نمایندگی این شورا در استان همدان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، شامگاه شنبه ۲۸ تیرماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، نماینده ولی فقیه در همدان، حجت‌الاسلام‌ علی نوری معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و جمعی از مسئولان، در مراسمی از اقدامات و فعالیت‌های حجت الاسلام سید صادق حسینی تقدیر و حجت‌الاسلام محمد مولایی با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، به مسئولیت نمایندگی این شورا در استان همدان معرفی گردید.

ائمه جمعه فرماندهان قرارگاه فرهنگی در مناطق خود هستند

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به جایگاه والای نماز جمعه، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعات و مسائلی که پس از انقلاب شاهد احیا آن در جامعه بودیم، احیا جایگاه مناسک مذهبی همچون حج و نماز جمعه در کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه نامگذاری این نهاد توسط مقام معظم رهبری به عنوان یک قرارگاه فرهنگی، به معنای احیا جایگاه نماز جمعه است، گفت: در این مدت نگاه حاکمیتی در عرصه فرهنگی ضعیف بوده است، بنابراین برای تبدیل شدن نهاد نماز جمعه به یک قرارگاه فرهنگی، نیازمند آن هستیم که ما در عرصه فرهنگ نگاهی حاکمیتی داشته باشیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید ائمه جمعه انسجام و فرماندهی در عرصه فرهنگی را مدیریت کنند، عنوان کرد: ائمه جمعه، فرماندهان قرارگاه فرهنگی در مناطق خود هستند و لذا باید نگاه حاکمیتی آنها نه تنها در بعد دینی و فرهنگ بلکه باید فراتر از آن به معنای فرهنگ عام باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های ائمه جمعه سراسر استان پس از انقلاب، خاطر نشان کرد: وظیفه امروز ما ارتقا بخشیدن به این جایگاه و ادامه دادن مسیر گذشتگان است و نباید در زمان حال متوقف شویم.

برنامه محوری رویکرد جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه 

در ادامه، حجت‌الاسلام‌ علی نوری، معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، به تشریح رویکرد جدید این شورا پرداخت و گفت: برنامه ریزی دقیق و سازماندهی عملیات به هم پیوسته و حرکت بر اساس نقشه و برنامه، دو رویکرد اصلی این شورا در سراسر کشور است.

وی افزود: جلسات متعدد این شورا برای برنامه ریزی و تحقق رویکردهای موجود، سال گذشته به صورت منظم برگزار شده است و امسال نیز علیرغم وجود این ویروس منحوس، به صورت ویدیو کنفرانس در حال شکل گیری است.

معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه هدف اصلی شورا، انتقال گفتمان و فرامین رهبری به صورت خوشه‌ای از نمایندگان رهبر معظم انقلاب به امامان جمعه و هسته اصلی فرهنگی که همان مساجد است، می‌باشد، گفت: انتظار ما از ائمه نه به عنوان تنها برگزاری نماز جمعه، بلکه به عنوان امام شهر است، چرا که دستیابی به اهداف شورا با مشارکت تک تک ائمه جمعه امکان پذیر خواهد بود.

موفقیت استان همدان در برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور

سپس، حجت الاسلام سید صادق حسینی، مسئول سابق دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در همدان با بیان اینکه هدف اصلی ما حرکت در مسیر سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های ابلاغی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بود، خاطر نشان کرد: اگر موفقیتی در این مدت کسب کرده‌ایم حاصل همراهی و تلاش ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه در سراسر استان بوده، که باید در اینجا از همه این افراد تشکر ویژه‌ای انجام دهم و نتیجه این تلاش‌ها نیز اعلام استان همدان به عنوان یکی از استان‌های موفق در برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور می‌باشد.

به دنبال تحقق قرارگاه فرهنگی مد نظر رهبری در استان هستیم

در ادامه، حجت الاسلام محمد مولایی، مسئول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم‌های عبادی به صورت اجتماعی، اظهار داشت: نماز جمعه عبادتی جمعی و عمومی است، که همین تجمع باعث دشمن شکن شدن آن شده است و علت هجمه‌ها علیه این نهاد مقدس نیز احساس خطر دشمن از برگزاری آن است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه سنگر مسلمانان است، بر لزوم ارتقا سطح کیفی نماز جمعه تاکید کرد و گفت: فردی که در نماز جمعه شرکت می‌کند باید نسبت به هفته گذشته خود از نظر سیاسی، بصیرتی و عقیدتی و دینی رشد ملموسی را احساس کند.

حجت الاسلام مولائی در پایان با تقدیر از خدمات حجت الاسلام حسینی، عنوان کرد: در کنار تکریم ائمه جمعه سراسر استان، به دنبال آن هستیم تا با کمک اعضا شورا سیاستگذاری در مسیر تحقق قرارگاه فرهنگی که مد نظر حضرت آقا است، در استان گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha