شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امر به معروف همدان

حوزه/ در مراسمی، حجت الاسلام یاسر مظاهری به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان، قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و جمعی از مسئولان استانی از خدمات سردار مظاهر مجیدی تقدیر و حجت الاسلام یاسر مظاهری به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان معرفی شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی، قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این مراسم با تقدیر از خدمات سردار مجیدی، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی مراسمی با عنوان تودیع نداریم، چرا که همه ما به دنبال حرکت به سوی یک هدف واحد هستیم.

وی با اشاره به دیدار سال ۱۳۷۲ آیت‌الله جنتی، استاد قرائتی و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با رهبر معظم انقلاب در زمینه تشکیل ستاد امر به معروف، یادآور شد: در این دیدار حضرت آقا ضمن استقبال از اجرای آن نکاتی را فرمودند که راهگشای ستاد در تدوین برنامه اصلی خود بود.

حجت‌الاسلام میرزایی افزود: حضرت آقا نام این را نه ستاد امر به معروف، بلکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند، چرا که این ستاد باید با فعالیت خود زمینه ساز آن باشد که آحاد جامعه به تکلیف و وظیفه خود در قبال امر به معروف عمل کنند.

وی، معیار موفقیت سالانه ستاد را میزان اثر بخشی آن در جامعه عنوان کرد و گفت: امر به معروف منحصر به یک موضوع خاص نیست چرا که این کار پایین آوردن سطح امر به معروف در جامعه است.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بر لزوم تبیین جایگاه و ضرورت امر به معروف در کشور تاکید کرد و ابراز داشت: زیر بنای جامعه اسلامی متشکل از امر به معروف است و به همین دلیل باید مردم را با اهمیت این ستاد آشنا کنیم.

وی به رویکرد جدید ستاد امر به معروف اشاره کرد و مطرح کرد: ستاد به دنبال انجام کار کارشناسی و ترویج مطالبه گری عمومی در جامعه و در برخورد با مشکلات و آسیب ها است.

حجت‌الاسلام میرزایی به تشریح برخورد ستاد با موضوع گردشگری در استان همدان اشاره کرد و گفت: استان همدان شهری با گردشگر فراوان است که ممکن است فرهنگ نامناسبی با خود ارائه دهند، اما برخورد ستاد با این آسیب باید به صورت تخصصی و منطبق بر قانون باشد و به جای آنکه گردشگری را تعطیل کند باید به دنبال جایگزین آن به صورت گردشگری صحیح و بدون گناه باشد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ صحیح مطالعه گری را در کشور تبیین کنیم، مطرح کرد: باید بستری را در کشور ایجاد کنیم تا مردم در آن به مطالبه مشکلات و دغدغه های خود بپردازند و دشمن نیز نتواند از آن استفاده کند.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به رویکرد جدید ستاد در معرفی دبیران استانی، خاطر نشان کرد: سپاه دارای مسئولیت های بزرگی در کشور است و در حوادث و موضوعات مختلف همچون کرونا، سیل و اتفاقات مختلف که وظیفه آنها نبوده، با تمام توان وارد میدان شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بیانیه گام دوم و لزوم حضور جوانان انقلابی در استان ها، امروز حجت الاسلام مظاهری به عنوان سربازی در این مسیر در جایگاه دبیر ستاد استان همدان معرفی شد.

حجت‌الاسلام میرزایی با اینکه روحیه انقلابی که در وجود حجت الاسلام مظاهری قرار دارد، زمینه ساز موفقیت استان همدان خواهد بود، گفت: حضور یک نیروی جوان در استان همدان کار ما را راحت تر خواهد کرد و امیدواریم استان همدان را به عنوان استان تراز در پایان سال معرفی کنیم.

در ادامه حجت الاسلام یاسر مظاهری، دبیر جدید ستاد امر به معروف استان همدان نیز با بیان اینکه رویکرد جدید ستاد در ترویج مطالبه گری در جامعه است، گفت: مطالبه گری جز تاکیدات و رویکردهای رهبر معظم انقلاب و از رویکردهای ستاد امر به معروف کشور است که امیدواریم به استفاده از معاونت مطالبه گری و ایجاد شوراهای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی اقدامات موثری را در استان رقم بزنیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha