جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار حجت الاسلام والمسلمین فلاحی سخنگوی آموزش مجلس با حجت الاسلام والمسلمین حسینژاد

حوزه/ فعالیت های حوزه علمیه و روحانیت در مسائل مختلف سیاسی، خدمات و... بسیار زیاد است، اما در بحث ارائه خدمات به حوزه از سوی دولت چندان خوب عمل نشده و با حقوق حوزه و روحانیت بیگانه می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه  که در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار شد با بیان این که سالها در حوزه علمیه و مراکز تخصصی قم تحصیل و پژوهش کردم و در حال حاضر نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می باشم گفت: دغدغه ای که برای رفع مشکلات حوزه و روحانیت داشتم، تلاش کردم، فراکسیونی به نام روحانیت با حضور روحانیون در مجلس راه اندازی کنم و دغدغه مهم در این فراکسیون این است که حوزه های علمیه در آموزش عالی به جایگاه حقیقی خود برسند.

وی ادامه داد: در تلاش بودیم این جایگاه را به جای خوبی برسانیم و این مجلس هم که به عنوان مجلس انقلابی شکل گرفته است سعی شده  در این مدت کارهای خوبی انجام دهد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که  جایگاه حوزه به عنوان آموزش عالی، کجا است گفت:  دانشگاه ها میلیاردها تومان هزینه دارند، اما خروجی آن چندان مطابق نیازهای جامعه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با بیان این که فعالیت های حوزه علمیه و روحانیت در مسائل مختلف سیاسی، خدمات اجتماعی و فرهنگی و پژوهشی بسیار زیاد است، اما در بحث ارائه خدمات به حوزه از سوی دولت  چندان خوب عمل نشده و با حقوق حوزه و روحانیت بیگانه می باشند، اظهار داشت: باید در طراحی جدید تلاش کنیم حوزه علمیه وارد سیستم آموزشی کشور شود.

سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که بسیاری از دولت مردان و نمایندگان مجلس هنوز از خدماتی که حوزه های علمیه و روحانیت به جامعه و نظام کرده آشنا نیستند، گفت: باید کاری کرد خدمات حوزه به نظام، مانند تعداد شهدای روحانیت، فعالیت علمی، پژوهشی و تعداد مراکز علمی، آموزشی حوزه بیش از گذشته برجسته باشد  و مردم با این فعالیت ها بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برای آشنا شدن این نوع فعالیت لازم است کارهایی انجام داد، عنوان کرد: از جمله این کارها دعوت رسمی از کمیسیون آموزش تحقیقات همراه با هیئات رئیسه مجلس برای بازدید از حوزه های علمیه، واگذاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به حوزه علمیه برای انجام فعالیت های مرتبط است.

نماینده مردم همدان درمجلس شورای اسلامی با بیان این که در استان همدان ۲۶ حوزه علمیه وجود دارد که از این تعداد  ۱۷ حوزه علمیه از آن برادران و الباقی برای  خواهران می باشد و سعی شده مبلغین هجرت در این سالها همه بومی منطقه باشند تا شاهد اثرگذاری بیشتر آنها در منطقه باشیم گفت: در همدان ۹ حوزه علمیه نیمه کاره وجود دارد و  حوزه علمیه در این سالها توانسته است ارتباط خوبی با حوزه علمیه قم در انجام برنامه ها داشته باشد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha