پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرند

حوزه / امام جمعه مرند در نشست روحانیون این شهرستان گفت: افزایش افسارگسیخته قیمت ها موجب سختی زندگی مردم، بویژه اقشار متوسط و محروم شده و زمینه کاهش اعتمادی جامعه به نظام و امید دشمن به شیطنت را بیشتر می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، نشست روحانیون شهرستان مرند با موضوع هفته گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی و برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی برای « نهضت تعاون و احسان»، در حیاط مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، در این نشست با انتقاد از ضعف نظارت و نبود کنترل بر بازار، گفت: افزایش افسارگسیخته قیمت ها موجب سختی زندگی مردم، بویژه اقشار متوسط و محروم شده و زمینه کاهش اعتمادی جامعه به نظام و امید دشمن به شیطنت را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: از قوای سه گانه به ویژه دولت و مسئولین اجرایی درخواست داریم به مطالبات و معیشت مردم بیش از پیش توجه داشته باشند، چرا که مردم اساس عزت و اقتدار کشور و نظام بوده و هستند.

امام جمعه مرند با اشاره به فرا رسیدن ۵ مرداد، سالگرد اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین اهمیت جایگاه نماز عبادی سیاسی و وحدت آفرین جمعه در قرآن و روایات پرداخت و گفت: نماز جمعه به عنوان پایگاه و خط مقدم جبهه نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر هجمه دشمنان بویژه جنگ فرهنگی و جنگ نرم است.

وی از نمازجمعه به عنوان پایگاه اصلی پشتیبانی و حلقه امین پیوند و ارتباط مردم و حکومت در چهل سال انقلاب و دوران دفاع مقدس و عامل انسجام و وحدت ملی در برابر توطئه های دشمنان، بیان مشکلات جامعه و مردم و همچنین مظهر «سیاست عین دیانت» یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نعمت زاده در ادامه افزود: تزئین مناسب فضای شهرها و روستاها در دهه ولایت ایام عید قربان و غدیر و مراسمات عزاداری محرم و صفر لازم و بسیار مهم است و ویروس کرونا نباید باعث تعطیلی و سست شدن اعتقادات و مراسمات دینی و فرهنگی شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تداوم کمک مومنانه با عنوان « نهضت تعاون و احسان » در دهه ولایت و ماه محرم و صفر، بر لزوم پای کار آمدن هر چه بیشتر مسئولین و مردم مومن و تبیین اقدامات انجام شده قبلی به نحو مطلوب در جهت آگاه سازی آحاد جامعه، ارزیابی و آسیب شناسی نقاط ضعف و قوت مرحله اول، جمع کمک های مردمی و نظارت برتوزیع عادلانه آنها در بین تمامی اقشار آسیب پذیر تاکید کرد.

امام جمعه مرند در پایان اظهار کرد: روحانیت به عنوان امین مردم و سرباز دین و آماده همه نوع فداکاری با تحمل مشکلات و خدمت جهادی به مردم در صحنه هستند و همه باید قدردان وفاداری و همراهی مردم مومن ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha