جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اهدای شاخه گل توسط خادم‌یاران رضوی به بانوان قمی بمناسبت هفته عفاف و حجاب

حوزه/ امروز مسئولین نسبت به امر به معروف بی تفاوتند و این قانون هنوز بعد از سالها ابلاغ اجرا نشده و این نشان از عدم اراده قوی در تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر است و تصویب این قانون می تواند جلوی بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به موضوع نقش رسانه در ترویج عفاف و حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین است و قرآن هم بر اهمیت و عمل این موضوع در جامعه تأکید کرده است.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: باید بدانیم که حجاب محدویت نیست؛ بلکه امنیت و سبب آرامش است؛ همچنین باید دانست که حفظ تعادل جامعه از نظر حفظ امنیت و آرامش روانی در گرو بحث پوشش و حجاب است.

وی بیان داشت: اگر بین زن و مرد حریم نبوده و بی بندباری وجود داشته باشد، آسیب ها بیشتر می شود و نهایتا انسان را گرفتار انواع فسادها خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: اگر در جامعه ای حجاب نباشد، قطعا فساد بیشتر و آفت های اخلاقی دو چندان می شود؛ برای همین حجاب و عفاف می تواند مانع و سد بزرگی برای فساد باشد.

مدیر مدرسه علمیه علوی با اشاره به اینکه حجاب موجب تحکیم خانواده است، ابراز داشت: اگر در جامعه ای عفاف و حجاب باشد، خانواده تحکیم پیدا می کند و اگر خانواده ای حد و حدود شرعی را درست کنند، این امر موجب آرامش می شود ولی اگر زنان دنبال عفاف و حجاب نباشد، خانواده دیگر تحکیم نخواهد شد.

وی بیان داشت: اگر حجاب در جامعه حاکم شود، موجب تقویت نظام بوده و جلوی فروپاشی نظام و جامعه را خواهد گرفت؛ اما اگر به حجاب توجه نشود، آسیب های اجتماعی جامعه را فرا خواهد گرفت و همان مسئله ای است که در فرهنگ غرب وجود دارد و موجب فروپاشی فرهنگ در غرب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: وجود زنان با حجاب و عفاف سبب می شود که نگاه مردان به زنان عوض شده و با احترام به او نگاه کنند؛ اما در فرهنگ غرب مشاهده می کنیم که از زن به عنوان کالا استفاده شده و این مسئله به دلیل بی حجابی اوست.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: اسلام حجاب و عفاف را لازم دانسته تا این گوهر ناب از هر لحاظ حفظ شود و در پی آن جامعه هم در امنیت باشد؛ اما اینکه چرا امروز شرایط جامعه اسلامی فرق کرده و آهسته آهسته جامعه اسلامی در حال رفتن به سمت فرهنگ غربی است، این دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از آن دلائل، بی توجهی به سبک زندگی اسلامی و دوری از سیره الهی است.

وی بیان داشت: دلیل دیگر، خانواده و والدین می باشند؛ پدر و مادر نقش مهمی در تربیت فرزندان نسبت به ارزش های دینی و حجاب و عفاف می توانند داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: نقش سوم برای متولیان فرهنگی است که می توانند با قانون گذاری درست و نظارت بر قوانین عفاف و حجاب جلوی هنجارشکنی و بی عفتی و بدحجابی را بگیرند؛ مجلس، قوه قضائیه و عموم مردم در این رابطه مسئولند.

مدیر مدرسه علمیه علوی با اشاره به اینکه مردم نباید نسبت بدحجابی و بی عفتی بی تفاوت باشند، خاطرنشان ساخت: باید امر به معروف و نهی ازمنکر کرد؛ اگر مردم نسبت به این واجب مهم بی تفاوت باشند، جامعه هم به فساد کشیده می شوند؛ امروز مسئولین نسبت به امر به معروف بی تفاوتند و این قانون هنوز بعد سالها ابلاغ اجرا نشده و این نشان از عدم اراده قوی در تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر است و تصویب این قانون می تواند جلوی بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی را بگیرد.

وی بیان داشت: رسانه هم نقش مهمی در ترویج عفاف و حجاب دارند اما رسانه ملی به جای ترویج عفاف و حجاب، همه تلاشش را برای تخریب جایگاه زن، خانواده و ارزش های دینی بکار گرفته که از جمله آن استفاده از زنان در بحث تبلیغات، فیلم سازی و ... است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: باید کاری کرد که عفاف و حجاب در جامعه پر رنگ و همگانی شود و رسانه می تواند نقش بسیار ارزشمندی داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: حوزه علمیه و بعضی از نهادها نیز می توانند نقش مهمی در ترویج حجاب و عفاف داشته باشند اما امروز بعضی از نهادها با این که سهم مهمی در بحث خانواده دارند ولی در عمل در تضاد نهاد خانواده و ارزشهای دینی عمل می کنند؛ متولیان اجرای خانه و خانواده و زن گرایش شان به سمت فرهنگ غربی است و این مسئله می تواند بسیار خطرناک باشد.

وی بیان داشت: حوزه می تواند نقش پررنگ تری در بحث اشاعه فرهنگ عفاف داشته باشد و این مسئله مهم را فرهنگ سازی نماید.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha