جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مساجد تایلند نماز عید قربان را برگزار می‌کنند

حوزه/ درحالی که وضعیت  بحران کرونا در تایلند تحت کنترل قرار گرفته، به گفته پیشوایان مسلمان این کشور، نماز عید قربان در کلیه مساجد برگزار شده و مردم می‌توانند برای قربانی کردن در آنجا حضور یابند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theedgemarkets، نماز عید قربان و مراسم مذهبی و قربانی کردن این روز در مساجد تایلند برگزار می‌شوند.

کلیه مساجد در تایلند می‌توانند در روز عید سعید قربان درهایشان را به روی نمازگزاران گشوده و مراسم مذهبی مربوط به عید در تاریخ ۳۱ جولای، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزار خواهند گردید.

 عزیز فیتاک خومفون، شیخ الاسلام تایلند گفت: از آنجا که از زمان بحران کرونا تاکنون وضعیت نسبت به دو ماه پیش بهبود یافته است، نمازهای عید و آیین‌های قربانی در مساجد برگزار خواهد شد.

وی گفت: اعضای جماعت اسلامی باید ماسک بزنند، در خانه وضو بگیرند و سجاده نماز خود را بیاورند. از مردم انتظار می‌رود که فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت را رعایت کنند و اقامه نماز را مختصر و مفید برگزار کنند.

وی از مساجد خواست درصورت نداشتن آمادگی کافی برای عید سعید قربان، از مردم و نمازگزاران بخواهند همراه با اعضای خانواده در منازل‌شان نماز اقامه کنند.

گفتنی است در ۲۴ ساعت گذشته تایلند ۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را نشان داده، تمامی تایلندی‌ها از خارج از کشور بازگشته‌اند و تعداد مرگ و میرها صف بوده است. در کل ۳ هزار و ۲۸۲ نفر مبتلا و ۵۸ مرگ در اثر کرونا در این کشور گزارش شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha