شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام محمد باقر(ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امام باقر(ع) در مقابله با اسلام اموی و عباسی سه راهکارِ اصلی یعنی ایجاد تشکیلات، خوراک‌دهی فکری ایدئولوژیک و بصیرت‌افزایی سیاسی را با هدف فعال کردن استعدادهای بالقوه شیعیان در دستور کار قرار داد.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت امام محمدباقر(ع)، به تبیین اقدامات و مبارزات این امام همام پرداخت و اظهار کرد: وقتی به خط مبارزاتی حق و باطل در طول تاریخ می‌نگریم برخی نقاط تکراری و بعضی ترفندها بی‌بدیل به چشم می‌خورد که این ترفندها از گروهی و پاسخ آن از گروه دیگر، قابل بررسی و در بسیاری از موارد کارگشا برای پیش‌بینی تحولات آینده است.

وی افزود: یکی از ترفندهای رایج طواغیت در طول تاریخ طراحی و ترویج نسخه جعلی مطابق با تمایلات و منافع نامشروع خود بوده است؛ تا توده‌های ناآگاه را، در کم‌خطرترین حالت برای خود نگهدارند.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: در این وضعیت، شرایط امام باقر(ع) به‌گونه‌ای است که علی‌رغم پدر بزرگوارشان امکان معرفی صریح نسخه اصیل اسلام که همان اسلام ناب محمدی(ص) است را برای اقدام متقابل پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا امام باقر(ع) سه راهکارِ اصلی یعنی ایجاد تشکیلات، خوراک‌دهی فکری ایدئولوژیک و بصیرت‌افزایی سیاسی را با هدف فعال کردن استعدادهای بالقوه شیعیان در دستور کار خود قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: این‌ها سه راهکاری است که در هر زمان و در مقابل پیچیده‌ترین فعالیت‌های خصمانه مروجان اسلام اموی -آمریکایی امکان تحقق دارد؛ چرا که اسلام آمریکایی امتداد اسلام اموی و عباسی است.

وی افزود: در پرتو این رهنمودها نهاد روحانیت که با همان کارکرد تاریخی امامت، همچنان با سرپنجه‌های طواغیت زمان خود در عرصه‌های گوناگون، به ویژه فرهنگی و در اقصی نقاط بلاد اسلامی دست و پنجه نرم می‌کند می‌توانند سه راهکار امام باقر(ع) را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی به پیشگامی روحانیت باید با ایجاد قرارگاه‌های فرهنگیِ منطقه که با محوریت حوزویان حول محراب و منبر مصلی و مسجد شکل گرفته است و جذب جوان‌ها در حلقه‌های معرفتی - سیاسی، بستر مناسبی برای پرورش استعدادهای انقلابی در دامن امامت فراهم کرده و اسلام اصیل یا همان اسلامِ نابِ کارآمد را به منصه ظهور برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha