پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 911404
۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
اینستا

حوزه/ مشتری‌ها و کسبه محل قرار گذاشته اند تا از وانتی که برای مرحوم یخ میاورد، یخ بخرد و بدون گرفتن شاگرد و یا کارگر خودشان یخ ها را فروخته و پولش را به همسر پیر و از کار افتاده پیرمرد برسانند. آنجا بود که معجزه یخ و انسان بودن را بیشتر باور کردم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حبیب احمدزاده(نویسنده) با انتشار تصویری در صفحه اجتماعیش نوشته است:

ادامه معجزه یخ ها
دو سال پیش بود که مرد یخ فروش میدان فلسطین پس از حدود شصت هفتاد سال یخ فروشی در یک اذان سر ظهر در حال وضو گرفتن در مسجد امام صادق(ع) فوت کردند و یخ‌های منتظرش که همیشه تا قبل از آب شدن نگران رفتن و برگشتن سر ظهر پیرمرد بودند، این دفعه هرچه از زیر برزنت ضخیمی که پیرمرد برای امان ماندن از تیغ آفتاب مهربانانه به رویشان میکشید چشم چشم کردند او را ندیدند و کم کم خود نیز آب شدند و برزنت برای اولین بار به کف تخته‌های خیس زیر پایی قطرات آبی رسید که زمانی بصورت یخ منتظر پیرمردی بودند.
از آمدن پیرمرد دیگر خبری نبود.
من رهگذر همیشگی نیز پس از این مرگ، با تاسف میگفتم که دیگر باید به ندیدن یخ‌های کناره گذر فلسطین عادت کنم که با تعجب، یک هفته بعد ناگهان دوباره یخ‌ها پدیدار شدند ولی این بار بدون فروشنده.
سؤال که کردم متوجه شدم مشتری‌ها و کسبه محل قرار گذاشته اند تا از وانتی که برای مرحوم یخ میاورد، یخ بخرد و بدون گرفتن شاگرد و یا کارگر خودشان یخ ها را فروخته و پولش را به همسر پیر و از کار افتاده پیرمرد برسانند. آنجا بود که معجزه یخ و انسان بودن را بیشتر باور کردم.
این عکس را دیروز دوباره در حال گذر گرفتم . هنوز معجزه یخ ها در جریان بود. بدون هیچ کارگری ، شاید هنوز روح پیرمرد یخ فروش در حال فروختن عزیزانی است که در زیر برزنت پنهانشان کرده.
خدایمان را شکر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مظلوم IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    آخیی😭🥺خیلی ناراحت شدم از فوت کردنش.. خدا بیامرزتش..روحش شاد🖤