سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حبیب بابایی

حوزه/ روحانی جهادی و فعال فرهنگی تصریح کرد: یکی از الزامات بسیار مهم در راستای ایجاد تحولات مطلوب فرهنگی در جامعه، داشتن صراحت و شجاعت انقلابی در امر مطالبه گری است.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از مسایل بسیار مهمی که به خصوص در گام دوم انقلاب باید حتماً مورد توجه قرار دهیم، اهمیت و حساسیت مقوله فرهنگ و پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه و نظام اسلامی به واسطه تقویت و ترویج تفکر و روحیه انقلابی است.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت نسل جوان مومن و انقلابی در این خصوص گفت: مسئولان و مدیران کشور همچون مقام معظم رهبری باید به قدرت عظیم مردم و به خصوص جوانان مومن و انقلابی در امر جریان سازی فرهنگی و اصلاح انحرافات در این باره برپایه رویکرد انقلابی، باور و اعتقاد داشته باشند، چرا که این مسأله حقیقتاً خودش عامل مهم پیش برنده اهداف و برنامه های انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: از سویی در شرایط حساس امروز، لازمه مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی و دفاع از داشته های کشور انقلابی مان در این باره، تقویت روحیه دینی و انقلابی است که این مطالبه با توجه به شرایط و اقتضائات خاص دوره جوانی در نسبت با نسل جوان معنا و مفهوم دیگری دارد.

مسئول دهستان قمرود قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم، همچنین با بیان این که یکی از معانی اصلی انقلابی بودن ناظر به پای کار بودن در جهت خدمت به مردم و پیشبرد اهداف انقلاب است، افزود: البته باید توجه داشت که در جهت دفاع از انقلاب و اجرای برنامه های فرهنگی در تراز انقلاب باید صداقت، صراحت و شجاعت انقلابی را همواره چاشنی کار قرار داد و مهم از همه این که ایمان و توکل به خدای متعال همواره در صدر کارها باشد.

وی در خاتمه بیان داشت: مساله مهم دیگر ضرورت شبکه سازی مردمی و تداوم ارتباط با نخبگان و فعالان فرهنگی است، چه آن که متاسفانه گاهی خواسته یا ناخواسته به ظرفیت های ارزشمند در این بخش، کم توجهی و یا بی توجهی صورت می گیرد که باید این روند اصلاح شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha