پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بندگی خدا

حجت الاسلام مومنی گفت: امتیاز بندگان در دستگاه ربوبی بر اساس دو امر مورد محاسبه قرار می گیرد، یکی معرفت، علم، آگاهی، شعور و شناخت و دیگری اخلاص می باشد، لذا در درجه اول بنده باید معرفت و علم و آگاهی خود را نسبت به معبود خود بالا ببرد.

حجت الاسلام سیداحمد مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی، به تعریف معنای عبودیت و بندگی پرداخت و اظهار کرد: عبد که موضوع بحث است دارای سه حرف است، نخست حرف(ع) عبد که به علم و معرفت اشاره دارد، یعنی بنده باید در درجه اول نسبت به خدای خود شناخت، معرفت و آگاهی کامل پیدا کند و هر چه میزان معرفت و آگاهی انسان نسبت به خدا بیشتر شود ارزش انسان بیشتر است.

وی افزود: امتیاز بندگان در دستگاه ربوبی  بر اساس دو امر  مورد محاسبه قرار می گیرد، یکی معرفت، علم، آگاهی، شعور و شناخت و دیگری اخلاص، لذا در درجه اول بنده باید معرفت و علم و آگاهی خود را نسبت به معبود خود بالا ببرد.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر جایگاه معرفت و شناخت نسبت به معبود، تصریح کرد: نمازی که امیرمومنان(ع) بر اساس معرفت و شناخت می خواند او را آن چنان مجذوب و غرق در ربوبیت حق می کرد که در آن حال تیر از پای ایشان بیرون می کشیدند و متوجه نمی شد.

وی اضافه کرد: حرف (ب) عبد به معنای بریدن از غیرخدا است، یعنی بنده باید سعی کند از غیرخدا فاصله بگیرد و به غیرخدا امید نداشته باشد و اعتماد نکند و هر چه خواست از او بخواهد؛ هم چنان که در مناجات شعبانیه می خوانیم خدایا مرا از هر چه غیر تو است جدا کن.

حجت الاسلام مومنی حرف (د) عبد را به معنای دنو و قرب به حضرت حق عنوان کرد و ادامه داد: در این معنا بنده سعی می کند خود را به معبود نزدیک و وصل کند، چرا که اگر به خدا وصل شد از هر زوال و فنایی در امان است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha