سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
قطبی

حوزه/ حجت الاسلام قطبی، اصلاح الگوی مصرف را زیربنای تحقق سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: نخبگان جامعه و افراد تاثیرگذار که دارای تریبون هستند برای اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام محمد قطبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی با اشاره به اقدامات لازم جهت نهادینه سازی فرهنگ مصرف در جامعه، اظهار کرد: به طور معمول بعضی از اقدامات متوجه مردم و آحاد جامعه، نخبگان و متولیان فرهنگ و برخی اقدامات نیز متوجه بخش حاکمیت، قانون گذاری و نهادهای حاکمیتی است.

وی افزود: در بین این سه محور، ثقل اصلی و گرانیگاه و محورترین بخش، مردم هستند و در واقع فرهنگ مصرف از طرف خود مصرف کننده شکل می گیرد و اگر مصرف کننده نیازمدار و به‌گزین عمل کند فضای جامعه به سمت فرهنگ درست مصرف پیش خواهد رفت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، صرف اجرای ماموریت و انجام وظایف از سوی مردم جهت فرهنگ سازی مصرف را کافی ندانست و گفت: نخبگان جامعه و افراد تاثیرگذار که دارای تریبون هستند باید برای اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ سازی کنند، در این میان افراد اهل علم و حوزویان نیز به لحاظ تاثیر اجتماعی و مرجعیت دینی می توانند در جامعه موثر واقع شوند.

وی اضافه کرد: در کنار این دو دسته، نهادهای حاکمیتی، نظام و دولت نیز وظیفه دارد و باید از مصرف حمایت کند و الگوها و مدل های مطلوب را به جامعه معرفی کند، لذا در این مسیر رسانه ملی به ویژه نقش سازنده ای برای سوق دادن مردم به سمت مصرف متعادل، ارزشمند و حکیمانه دارد.

حجت الاسلام قطبی با تاکید بر ثمرات ارزشمند این فرهنگ سازی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب هفتمین محوری که بر آن تاکید کردند سبک زندگی است و این اتفاق نمی افتد مگر با رعایت همین نکاتی که اشاره شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha