پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: دستور اسلام این است که امیدوارانه زندگی کنید و بر همین اساس است که رهبر انقلاب نیز در مقابل شرارت های دشمنان به طور دائم تاکید بر آینده درخشان ملت ایران دارند و این تزریق امید در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد صادق ابطحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی، با اشاره به جایگاه امید به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین سازوکارهای اسلام برای زندگی انسان، اظهار کرد: انسان به امید زنده است و چرخ زندگانی انسان بر اساس آن می چرخد و اگر امید و امیدواری در زندگی انسان ها نبود، دچار خمودگی می شدند.

وی افزود: امید در زندگی همانند سکان کشتی است که کشتی را به ساحل نجات می رساند، بر همین اساس در روایات اسلامی بر این موضوع تاکید فوق العاده ای شده است و در حدیثی پیامبر اکرم(ص) در این باره می فرماید: "امید برای امت من رحمت است و اگر امید نبود هرگز مادری وضع حمل و کشاورزی درختی غرس نمی کرد".

استاد حوزه با بیان این که آیات نورانی قرآن کریم بین عمل و خیال بافی تفاوت قائل شده است، گفت: خیال بافی در برنامه دین نیست و انسان از آرزوی عریض و طویل نهی شده است. امیرمومنان(ع) نیز دراین باره فرموده است: "دو چیز است که برای سعادت انسان از آن می ترسم یکی اطاعت از هوای نفس و دیگری آرزوهای طولانی است".

وی اضافه کرد: آنچه که مورد تاکید اسلام است این بوده که انسان امیدوارانه زندگی کند و مسیر زندگی خود را طی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با تاکید بر ناامیدی بشرغربی در دنیای امروز تصریح کرد: در همین مسئله ویروس کرونا که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است، افرادی در دنیای غرب به دلیل ترس از دچار شدن به کرونا دست به خودکشی زدند.

وی خاطرنشان کرد: دستور اسلام این است که امیدوارانه زندگی کنید و بر همین اساس است که رهبر انقلاب نیز در مقابل شرارت های دشمنان به طور دائم تاکید بر آینده درخشان ملت ایران دارند و این تزریق امید در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه عنوان کرد: ما اجازه نداریم که در دنیا ناامید زندگی کنیم، بلکه وظیفه داریم امیدوارانه زندگی کرده و به رحمت و تفضلات الهی امیدوار باشیم و بدانیم که خدای عالم در دنیا و آخرت از ما غافل نیست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha