پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بهرامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در جلسه اداری کارکنان مدیریت استان، شاخصه های اصلی زندگی انسان در کلام امیرمؤمنان علی(ع) را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در جلسه اداری کارکنان مدیریت استان ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه در ضرورت توجه انسان به بهره‌مندی‌ در دنیا با اشاره به حدیث نورانی امیرمؤمنان(ع) در ذیل آیه «وَلَا تَنسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیَا»؛ گفت: این آیه به این معنا است که شما آن نصیب و بهره ای که از دنیا می برید را فراموش نکنید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: امیرمؤمنان(ع) از قول خداوند تعالی «وَلَا تَنسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیَا» را این گونه تفسیر فرمودند: لا تَنسَ صِحَّتَکَ وَ قُوَّتَکَ وَ فَراغَکَ وَ شَبابَکَ وَ نَشاطَکَ اَن تَطلُبَ بِهَا الاخِرَةَ؛ سلامتی، توانایی، فرصت، جوانی و شادابی ‏ات را که به وسیله اینها آخرت کسب می شود را فراموش نکن.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی شاخصه های اصلی زندگی انسان را طبق حدیث امام علی(ع) در سلامتی، قوت، فرصت و جوانی دانست و ادامه داد: جوانی بخش شاخص عمر انسان است، دوران کودکی و نوجوانی به دلایل شرایط خاص این دوران انسان کار مؤثری نمی تواند انجام دهد و دوران پیری به دلیل تحلیل رفتن قوای جسمی، انسان توانایی انجام بسیاری از کارها و عبادات را نخواهد داشت.

وی در تشریح فراغت گفت: اگر گرفتاری در زندگی ایجاد شود انسان از کارهای خود باز می ماند، انسان در جامعه امروز گرفتار انواع و اقسام گرفتاری ها شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان تصریح کرد: اگر انسان این شاخصه ها را در مسیر آخرت به کار گرفت، یعنی آخرت را به وسیله این چند شاخصه کسب کرد، مصداق آیه «وَلَا تَنسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیَا» می شود.

وی یادآور شد: وقتی انسان این شاخصه ها را در مسیر آخرت به کار گیرد هم دنیای مطلوب و هم آخرت را با هم دارد.

در ادامه این جلسه خانم زهرا شفیعی به عنوان سرپرست بخش اداره ساماندهی و نظارت و خانم راضیه شکرانی به عنوان سرپرس معاونت آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به مدت یکسال معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha