جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
photo_2020-08-02_11-15-54.jpg

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: با توجه به دستورالعمل دریافتی از دفتر مرکزی در خصوص چگونگی برگزاری مراسمات محرم و صفر ارائه مفادی را برای همه مورد تأکید قرار داده و بنا شد بر اساس تقسیم کار استان، حداقل از فاصله جلسه دوم تا جلسه سوم سه کار اساسی مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دومین جلسه ستاد استانی عملیات فرهنگی محرم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی به‌عنوان رئیس ستاد، معاونت فرهنگی به‌عنوان دبیر ستاد و سایر اعضاء در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این راستا، حجت‌الاسلام فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در مورد جزئیات برگزاری این جلسه اظهارداشت: در این جلسه ابتدا به ساکن، به بررسی مصوبات جلسه قبل پرداخته شد و هرکدام از مصوبات به شکل جداگانه توسط دبیر جلسه  قرائت‌شده و اعضایی که متولی و مسئول اجرای مصوبات بودند به ارائه گزارشی در حوزه کاری خود پرداختند.

وی ضمن ارئه گزارشی از وضعیت هیئات و مراسماتی که مناسب با شرایط کنونی و با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی قابل اجرا می‌باشد تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل دریافتی از دفتر مرکزی در خصوص چگونگی برگزاری مراسمات محرم و صفر ارائه مفادی را برای همه مورد تأکید قرار داده و بنا شد بر اساس تقسیم کار استان، حداقل از فاصله جلسه دوم تا جلسه سوم سه کار اساسی مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: مورد اول این است که اداره کل استان و ادارات شهرستان‌ها موظف شوند هر چه سریع‌تر نسبت به برنامه‌ریزی و برگزاری ستاد شئون فرهنگی در مراسمات دینی ماه محرم با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولین ذی‌ربط که تحت عنوان ستاد دینی محرم مشخص‌شده‌اند، ستاد شئون فرهنگی را نیز در سطح استان اجرایی کرده و نسبت به چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم به یک مفاهمه مشترک با مسئولین شهری برسند .

حجت‌الاسلام فردآقایی، افزود: بخش دوم مربوط به برگزاری نشست‌های اقناعی- تبلیغی و توجیهی با اقشار مختلف تأثیرگذار و مؤثر در جلسات اعم از مادحین و مسئولین هیئات مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، خطبا و منبری‌ها و سایر اقشاری که هرکدام به نحوی دخیل در برنامه‌های محرم علی‌الخصوص دهه اول محرم هستند می‌باشد که لازم است هر چه سریع‌تر در دست اقدام قرار گرفته و نسبت به موضوعات پیش رو و چگونگی برگزاری مراسمات در شرایط شیوع بیماری کرونا توجیه شوند.

 وی گفت: در قسمت سوم مصوب گردید از طریق اتوماسیون اداری، نمونه برگ پیشنهاد برنامه‌های فرهنگی به ادارات شهرستان‌ها و اعضا ستاد به‌عنوان رده‌های استانی ارسال شده و پس از ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود در این نمونه برگ، فرم مذکور را به استان عودت دهند.

 حجت‌الاسلام فردآقایی در پایان خاطرنشان کرد: در نظر داریم در فاصله برگزاری جلسه سوم با مجموع آنچه قرار است در ماه محرم بخصوص در دهه اول محرم برگزار شود در تمام استان یک نقشه راه خیلی جامع و کاملی داشته باشیم که بر مبنای آن بتوانیم عملکرد ادارات شهرستان و هرکدام از بخش‌های فرهنگی اداره کل را بعد از انجام این فرایند، مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha