پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به‌دلیل توجه ویژه به مسئله«محرومیت‌زدایی فرهنگی از مناطق محروم استان خوزستان»، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خوزستان، پس از جلسه بررسی اوضاع فرهنگی استان خوزستان در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و درخواست آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری مبنی بر تامین اعتبار لازم و استقرار روحانیون به‌همراه خانواده در برخی مناطق استان خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اعتبار لازم برای استقرار یک ساله ۸۰ نفر از روحانیون را تامین کرد.

این روحانیون از تاریخ یکم آبان‌ماه سال گذشته زیرنظر معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت تبلیغی خود را با هدف «محرومیت‌زدایی فرهنگی از مناطق محروم استان خوزستان» آغاز کرده‌اند و تا پایان مهر ماه امسال، فعالیتشان را در قالب «طرح کوثر» ادامه خواهند داد.

موسسه فرهنگی تبلیغی «بینات مبین» پس از بررسی و شناسایی مناطق هدف و انجام مراحل گزینش، جذب، آموزش ، اسکان به‌همراه خانواده در ۲۶۴ منطقه در ۸۰ روستا و حاشیه بحرانی برخی از شهرها را که فاقد مبلغین جهادی بودند، فراهم کرد.

حدود ۹۵ درصد از روحانیون اعزامی، در محل تبلیغی ساکن شده‌اند که بخشی از هزینه رهن منزل توسط موسسه فرهنگی تبلیغی «بینات مبین» پرداخت شده است؛ همچنین بخشی از وسایل ضروری منازل توسط خیرین تهیه شده و در حال تکمیل است.

ارزیابی ماهیانه روحانیون براساس شرح وظایف ابلاغی و زیرنظر معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان خوزستان از دیگر فعالیت‌هایی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

با ورود جدی سازمان اوقاف و امور خیریه به مسئله «محرومیت‌زدایی فرهنگی از مناطق محروم استان خوزستان»، آیت‌الله جزایری، رئیس حوزه علمیه اهواز و نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اهدای لوح تقدیری از توجه ویژه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به این مسئله قدردانی کرد.

متن این لوح با این شرح است:

صدیق مکرم، جناب «حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیدمهدی خاموشی» رئیس اوقاف کشور

قال‌الله تبارک و تعالی: « اِن تَنصُرُوااللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»

لازم دانستم ضمن تقدیر و تشکر از پشتیبانی بسیار موثر جنابعالی از طرح کوثر با تامین بودجه آن، بشارت دهم که در زیر چتر این طرح، بحمدلله تعالی هشتاد نفر از فضلا و مبلغین زبده و خبره خوزستانی به مناطق بحرانی استان اعزام شده و ضمن ارشاد مردم و خدمات‌رسانی به محرومین، توطئه‌های استکباری را خنثی نمایند.

بدیهی است توطئه‌های مذبور در قالب وهابیت و تجزیه‌طلبی به سرکردگی ام‌الفساد منطقه یعنی عربستان سعودی و همدستانش طراحی و اعمال شده و می‌شود و در این راستا انواع وسایل و تجهیزات مدرن را بکار گرفته و می‌گیرند.

ولکن لِلْحَقِّ دَوْلَةٌ، لِلْباطِلِ جَوْلَةٌ. بوسیله سربازان جبهه تبلیغ پایه‌های دین مبین و مذهب حق استوار است؛ والحمدلله رب‌العالمین.

امید است با توجه به خطورت اوضاع و چشم طمعی که دشمن دارد، برنامه‌های یاد شده استمرار یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha