یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست بررسی راهکارهای فرهنگی اصلاح بزهکاران اجتماعی

حوزه/ راهکارهای فرهنگی اصلاح بزهکاران اجتماعی، در نشستی دوجانبه با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول و مسئول فرهنگی زندان این شهرستان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام خاکی رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول، در راستای تعالی زندانبانی اسلامی و با هدف ارائه راهکارهای فرهنگی و تربیتی جهت اصلاح مجرمان و بزهکاران، با حجت‌الاسلام بهروزیان مسئول فرهنگی زندان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، حجت‌الاسلام بهروزیان، با بیان اینکه فعالیت‌های قرآن محور برای کارکنان و سربازان وظیفه نیز اجرا می‌شود افزود: انجام فعالیت‌های اعتقادی در کنار سایر خدمات اصلاحی و تربیتی به زندانیان، علاوه بر تقویت باورهای دینی و مذهبی، باعث عدم بازگشت مجدد آن‌ها به جرم به سبب افزایش حس خودباوری و خود بازداری از جرم خواهد شد.

همچنین رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول، با ابراز خرسندی از طرح‌های اجرا شده در زندان بر لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و تربیتی با هدف تأثیرگذاری بیشتر بر زندانیان از طریق افزایش فعالیت‌ها و مشارکت همه دستگاه‌ها به‌خصوص حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی تأکید کرد و گفت: همکاری دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی با زندان، افزایش سلامت رفتاری جامعه را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام خاکی با تأکید بر اعجاز قرآن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تصریح کرد: حس خودباوری در گرو آموزه‌های قرآنی باعث خواهد شد بذه های اجتماعی کاهش پیدا کند؛ چراکه اعتقاد به معجزه بودن قرآن اختصاص به عصر یا دوره به‌خصوصی نداشته و این کتاب آسمانی در همه دوران‌ها معجزه‌گر خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha