شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب یاران شهر یار

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب «یاران شهر یار» با محوریت طلبه شهید عباسعلی کوچکی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیین رونمایی از کتاب «یاران شهر یار» با محوریت طلبه شهید عباسعلی کوچکی و با حضور آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان و حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان برگزار شد.

این کتاب به قلم حجت الاسلام رضا خراسانی نژاد و توسط اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان به چاپ و نشر رسیده است.

بر پایه این گزارش، شهید عباسعلی کوچکی، فرزند نعمت الله، تاریخ ۱۳۴۵/۰۱/۰۱ در روستای تویه رودبار دامغان چشم به جهان گشود. شهید فردی مؤمن و معتقد به دستورات و فرامین دینی بود و برای اینکه با این آموزه ها و مطالب دینی آشنایی بیشتری پیدا کند به مدرسه ی علمیه فتحعلی بیک رفت و در آنجا به تحصیل علوم فقهی و قرآنی پرداخت او با علاقه سعی داشت مطالب فقهی را فرا بگیرد تا از این طریق به حفظ ارزشها و آرمانهای رفیع انقلاب اسلامی کمکی کرده باشد.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران احساس کرد که زمان آن رسیده تا از طریقی دیگر دینش را به این انقلاب و هموطنانش ادا کند.به همین منظور به بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و از این طریق به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شد. او سرانجام در تاریخ ۱۳۶۲/۰۸/۲۸ در منطقه ی عملیاتی پنجوین به آرزوی دیرینه اش رسید و به معبودش پیوست اما پیکر مطهرش بعد از شهادت مفقود گردید. تا اینکه بعد از سال ها چشم انتظاری و گمنامی باقی مانده جسم مطهرش پیدا شد و در زادگاهش آرام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha