جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمله به امام جماعت بلومینگتون، سه سال پس از آتش افروزی در مسجد

حوزه/ امام جماعت مسجد دارالفاروق در بلومینگتون که سه سال پیش مورد حمله آتش افروزی توسط مهاجمان نژادپرست قرار گرفته بود، با دو مهاجم ناشناس روبرو شد که به وی حمله کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mprnews، حمله هفته گذشته به امام جماعت مسجد بلومینگتون در ایالت ایندیانای آمریکا خشم گسترده‌ای را برانگیخته و منجر به آغاز اعتراضات سرتاسری شد.

حمله شبانه به امام جماعت مسجد دار الفاروق در بلومینگتون، یادآور حادثه تلخی بود که  این مسجد چند سال پیش نیز تجربه کرده است. پلیس می‌گوید تحقیقات درباره حمله به محمد مختار امام مسجد که پنجشنبه گذشته حدود ساعت ۱۰ غروب به وقوع پیوسته آغاز کرده‌اند. امام جماعت بعد از نماز مغرب به منزل می‌رفته که دو نفر در خارج از مرکز اسلامی به او نزدیک شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

عبدالعلی یکی از نمازگزاران مسجد می‌گوید: بلافاصله پس از حمله وی را دیدم که از درد به خود می‌پیچید. از او پرسیدم چه اتفاقی افتاده و او گفت که دو مرد به من حمله کردند و کلاه و کفش و عینک من هنوز در خیابان افتاده‌اند. آیا می‌توانید آن‌ها را برای من بیاورید؟

تصویری از حمله کنندگان منتشر شده است.

تصویری سیاه و سفید از دو نفر که زیر درخت ایستاده‌اند و به نظر می‌رسد مهاجمین باشند در رسانه‌ها منتشر شده است.

پلیس بلومینگتون عصر جمعه با انتشار بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت که مختار مهاجمان را یک مرد سفیدپوست و یک مرد سیاه پوست توصیف کرده است. سفیدپوستان و سیاهپوستی توصیف کرده است که هر دو در اوایل ۲۰ سالگی بوده‌اند و به نظر می‌رسد که دو مظنون پیش از حمله به مرد در یک منطقه با هم دیدار کرده‌اند.  

به گفته بانیان مسجد به نظر می‌رسد که شانه امام جماعت در این مسجد در رفته باشد. وی در بیمارستان بستری بوده و هیچ بازدداشتی در این زمینه صورت نگرفته است. پلیس می‌گوید تحقیقات ادامه دارد.

گفتنی است چندی پیش دعوای حقوقی برسر فیلمرداری از کودکان مسجد بلومینگتون به جریان افتاد.

این درحالی است که سه سال پیش در ۲۰۱۷ عده ای مهاجم از ایلینوی به اینجا آمده بودند و با انداختن بمب آتشزا به داخل اتاق امام جماعت در مرکز اسلامی سعی در ترساندن مسلمانان داشته‌اند. خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha