جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 913514
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
اینستا

حوزه/ پرسش‌های فراوانی درباره چرایی نگارش «آیات شیطانی» و اهداف انتشار آن وجود دارد. این‌که سلمان رشدی که بود؟ چرا نگارش این کتاب به او واگذار شد؟ و پس از صدور حکم ارتداد او، در جهان اسلام چه رخ داد؟ پاسخ این سوال‌ها را می‌توان در کتاب «پشت جلد یک کتاب» که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه مجازی «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» آمده است:

پاسخ به سوالاتی درباره «سلمان رشدی» در «پشت جلد یک کتاب»

پس از انتشار کتاب توهین‌آمیز «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷، به یکباره جهان اسلام به خروش آمد. نویسنده این کتاب یعنی سلمان رشدی، یک مسلمان هندی‎الاصل دارای تابعیت انگلستان بود که بلافاصله پس از انتشار کتابش از سوی امام خمینی مرتد شناخته شد.

پرسش‌های فراوانی درباره چرایی نگارش «آیات شیطانی» و اهداف انتشار آن وجود دارد. این‌که سلمان رشدی که بود؟ چرا نگارش این کتاب به او واگذار شد؟ و پس از صدور حکم ارتداد او، در جهان اسلام چه رخ داد؟ پاسخ این سوال‌ها را می‌توان در کتاب «پشت جلد یک کتاب» که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است یافت.

این کتاب که در قالب دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان منتشر شده است، در چهار بخش، به تشریح و بررسی فصل‌های نه‌گانه رمان «آیات شیطانی» می‌پردازد و می‌کوشد با بررسی وقایع و رویدادها، چگونگی برخورد جهان اسلام با این توطئه را مورد واکاوی قرار دهد.

برای تهیه این کتاب ضمن مراجعه به صفحه منشورات سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس حاصل نمایید و یا به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنید.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha