سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
قصه ما مثل شد

حوزه/ مجموعه ۱۰ جلدی «قصه ما مثل شد» توسط انتشارات مهنا از کشور ترکیه به ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به‌تازگی مجموعه ۱۰ جلدی «قصه ما مثل شد» را توسط «دکتر احمد آدیگوزل»، استاد دانشگاه ایغدیر ترکیه ترجمه و وارد بازار کتاب کرده است.

این برای نخستین بار است که یک مجموعه ۱۰ جلدی از یک نویسنده ایرانی در کشوری دیگر منتشر می‌شود.

انتخاب «قصه ما مثل شد» به عنوان کتاب سال برای نوجوانان، تولید مجموعه پویانمایی ۱۰۶ قسمتی از این اثر ، تجدید چاپ های متعدد در قطع های گوناگون و استقبال گسترده مخاطبان نوجوان از این کتاب و بهره‌مندی بسیاری از مربیان و آموزگاران از کتاب برای قصه‌گویی از ویژگی های این اثر محسوب می شود.

مجموعه کتاب «قصه ما مثل شد» به قلم محمد میرکیانی و تصویرگری محمدحسین صلواتیان، نخستین بار در سال ۱۳۸۴ از سوی به‌نشر به چاپ رسید و تاکنون بارها در قطع های مختلف تجدید چاپ شده است.

در معرفی این اثر می خوانیم: در سرزمین ما ایران قصه های خواندنی و دلپذیر که از روزگاران گذشته به یادگار مانده بسیار است، ولی قصه هایی که مثل شده اند، طعم و مزه ی دیگری دارند. این قصه های شیرین و شنیدنی، سرگذشت و زندگینامه ی بعضی از مثل هاست. با این حال هیچکس نمی داند، قصه ی این مثل ها از کجا آمده اند. به هر حال برخی از آنها روایت های واقعی از زندگی بزرگان و برخی از آنها از روایات و اشعار ادیبان کهن ایران زمین و برخی دیگر از دهان مادربزرگ ها و پدربزرگ ها نسل به نسل نقل شده است.

برخی از این داستان ها عبارت اند از: «تخم مرغ دزد، شتر دزد می شود»؛ «بالاتر از سیاهی رنگی نیست»؛ «عطایش را به لقایش بخشید»؛ «تو نیکی می کن و در دجله انداز»؛ «هفت خوان رستم»؛ «عهد بوق»؛ «ماست ها را کیسه کرد»؛ «کینه مشتری» و «بادمجان دورقاب چینی».

برای نگارش این مجموعه فاخر از منابعی همچون مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه، مرزبان نامه، اسرارنامه، امثال حکم و الهی نامه استفاده شده است.

ترجمه این اثر به زبان چینی نیز در دست چاپ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha