پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید عاشوری

رئیس حوزه هنری استان بوشهر از انجام کار پژوهشی روی شخصیت شهید عاشوری خبر داد و گفت: طی سه سال این کار انجام شده و در حال حاضر مراحل پایانی تدوین خود را پشت سر می گذارد و قرار است در آینده نزدیک به صورت کتاب چاپ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، امید پارسایی فر امروز در نشست ستاد بزرگداشت شهدای ترور استان و شهید حجت الاسلام شهید ابوتراب عاشوری پرچمدار روحانیت استان در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف حوزه هنری تقویت انقلاب اسلامی است و یکی از مهمترین فعالیت هایی که طی سه سال اخیر صورت گرفته کار پژوهشی بر روی شخصیت حجت الاسلام شهید ابوتراب عاشوری است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با بیان اینکه شهید عاشوری هم از بعد انقلابی و هم علمی دارای ویژگی های بارزی است افزود: این شهید ارتباط بی نظیری با نجف داشتند و از معدود شهدای روحانی بودن که حضرت امام راحل برای ایشان پیام داده اند.

وی از انجام کار پژوهشی روی شخصیت شهید عاشوری خبر داد و گفت: طی سه سال این کار انجام شده و در حال حاضر مراحل پایانی تدوین خود را پشت سر می گذارد و قرار است در آینده نزدیک به صورت کتاب چاپ شود.

پارسایی فر افزود: در کنار این کار تصاویری زیبا از راهپیمایی هایی که توسط شهید عاشوری راه اندازی و پرپا شده است تهیه شده که در صورت راه اندازی موزه می توان این تصاویر را اهدا کرد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: علاوه بر این یک فیلم کوتاه داستانی توسط یکی از هنرمندان در حال ساخت است که این کار نیز می تواند نقش موثری در معرفی شهید باشد؛ همچنین توسط یکی دیگر از هنرمندان موسیقی و آهنگی تدوین شده که به زودی از آن رونمایی می شود.

وی مهمترین شاخصه هویت بخش به شهر چغادک را راه اندازی موزه شهید عاشوری عنوان کرد و گفت: جای یک کنگره به نام شهید عاشوری در استان خالی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha