جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شمس الشرف

حوزه/ مجموعه شعرهای آیینی حجت الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد با مقدمه غلامعلی حدادعادل در اثری با عنوان «شمس الشرف» از سوی مرکز نشرهاجر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، «شمس الشرف» مجموعه کاملی از سروده‌های سال‌های مختلف شاعر در موضوعات گوناگون آیینی است که با مقدمه غلامعلی حداد عادل در مردادماه به چاپ رسید.

کتاب حاضر در بردارنده عناوینی همچون؛ "ترانه های توحیدی"، "شمس الشرف"، "تکریم باران ها"، " ناگهان حسین"، "تقسیم ستاره"، "شمس الضحی"، "باغ سناباد" و " وسعتی از آفتاب گردانها" از جمله عناوینی است که شاعر بر اساس رسالت هنری و موضوعات روز در قالب اشعار در هم تنیده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین انصاری نژاد در پاسخ به چرایی پرداختن موضوعات روز سیاسی در سروده‌های آیینی خود پاسخ داده است: کوله‌بارسنگین رسالت هنرمتعهد و آرمان‌خواه بر دوش شاعران دردمند و آگاه است که داغ و درد را تجربه کرده و پرواز را به خاطر سپرده‌اند.

وی افزود: شاعر،دیده‌بان است و هرگز نمی‌تواند از حوادث جامعه و حتی جهان بشری غافل بماند و از دردها و رنج‌های انسان امروز الهام نگیرد. از رموز اصلی مانایی شعر شاعر هم همین است. شاعر اگر با این حوادث، برخوردی شاعرانه داشته باشد و شعرش از جوهره‌های اصیل شاعرانگی آکنده باشد، هرگز به تاریخ مصرف‌زدگی دچار نمی‌شود.

سروده ذیل از جمله اشعار انصاری‌نژاد در رثای اباعبدالله الحسین(ع) است:

با خودش می‌برد این قافله را سر به کجاها

و به دنبال خودش این همه لشکر به کجاها

کوفه و شام و حلب یکسره تسخیر نگاهش

دارد از نیزه اشارات مکرّر به کجاها

سورۀ کهف گل انداخته این بار و زمین را

می‌برد غمزۀ قرآنی دیگر به کجاها

بر سر نیزه تجلّیِ سر کیست؟ خدایا!

پر زد از بام افق نیز فراتر به کجاها

بین خون‌گریه، پیام‌آور خورشید صدا زد:

«می‌روی با جرس شوق، برادر! به کجاها؟»...

چه زبون است یزید و چه حقیر ابن زیادش

شهر را می‌کشد این خطبۀ محشر به کجاها...

معرفی شاعر:

محمدحسین انصاری نژاد در مهرماه سال ۱۳۵۵ در برازجان استان بوشهر متولد شد. وی تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم گذراند و در سال ۱۳۷۵ وارد حوزه علمیه شد و در مدارس شهید نجابت شیراز و الهادی قم به تحصیل پرداخت. او در سال ۱۳۸۲ ملبس به لباس روحانیت شد. هم‌اکنون در نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشغول خدمت است. انصاری‌نژاد سرودن را از ۱۳ سالگی آغاز کرد و از طریق شرکت در جلسات انجمن شعر برازجان و بهره‌مندی از شعرای پیشکسوت مثل آقایان حسین دارند، محمدرضا احمدی‌فر و مکاتبه با اساتید مشفق، قزوه و اخلاقی در جهت تقویت و پیشرفت شعری خود همت گماشت. از آثار او می‌توان از «یک باغ زخم تر»، «روی شانه اروند»، «از پشت سایه‌ها»، «اجاق کوهپایه»، «ابرهای ساحلی» و «باغ سحرخیز» نام برد.

لازم به ذکر است، مخاطبان نشر هاجر می توانند جهت تهیه این اثر به فروشگاه مرکزی واقع در شهر مقدس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران طبقه اول واحد ۱۱۴ و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز نشرهاجر به نشانی www.hajarpub.ir محصولات مورد نظر را با تخفیف ویژه به صورت اینترنتی خریداری کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha