چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 913691
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
اخلاق

حوزه/ رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اخلاق گفت: شماره ۵۹ فصلنامه اخلاق منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام  عبدالرسول احمدیان با بیان اینکه اخلاق، دانشی است که همه دانش‌ها بدان نیازمندند، اظهار داشت: در جهان هستی هیچ عرصه فعالیت اختیاری انسان نیست جز آن که حضور اخلاق در آن مشاهده می‌شود.

وی عنوان داشت: هر عرصه از فعالیت‌های اختیاری انسان که به دور از اخلاق انسانی است از جایگاه انسانی و الهی و قرب خود دور شده است و جای خود را به فساد و تباهی و دوری از ارزش‌های انسانی داده است.

رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده گفت: در این شماره از فصلنامه اخلاق، فرهیختگان صاحب اثر به عرصه‌های مختلف افعال اختیاری انسان وارد شده و از نگاه اخلاقی به واکاوی آن پرداخته‌اند.

وی افزود: نخست راهکارهای عملی و نظری کسب تواضع برگرفته از خطبه قاصعه امیرمؤمنان صلوات الله و سلامه علیه تحلیل محتوایی شده است.

حجت الاسلام  احمدیان افزود: در اثر نوآورانه بعدی حفظ امنیت و پیشگیری از نقض حریم خصوصی اطلاعات دیجیتال کاربران در صنعت دیجیتال پس از مرگ و چالش‌های اخلاقی آن تبیین شده است. 

وی عنوان مقاله سوم را «بررسی اعتدال؛ آثار و موانع آن از دیدگاه شهید مطهری» بیان کرد و گفت: در این مقاله نظریه عدالت و اعتدال و نقش بی‌بدیل آن در اخلاقی‌سازی افعال اختیاری انسان از دیدگاه خاص پرداخته است. 

رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده گفت: اقتصاد عرصه دیگر اخلاق است که در اثر علمی بعدی در کار مقایسه‌ای خود به بیان مناسبات اخلاق و اقتصاد، پرداخته است. همچنین رسانه جمعی عرصه دیگر افعال اختیاری انسان است که عناصر تأثیرگذار در کارآمدی و مصونیت‌بخشی به آن با تاکید بر آموزه‌های اخلاقی و روان‌شناختی کاوش شده است و در پایان در عرصه مهم خانواده، تفاوت‌های اخلاقی در ازدواج؛ آثار و پیامدهای آن از منظر قرآن و حدیث، بررسی شده است.

وی تصریح کرد: آنچه در این شماره آمده، مختصری است که گوشه‌ای از گستردگی دانش اخلاق را در عرصه‌های گوناگون، آشکار می‌سازد و ذهن خواننده خوش‌ذوق را برای ورود به عرصه بی‌منتهای اخلاق آماده می‌سازد.

حجت الاسلام احمدیان گفت: علاقه مندان برای تهیه و مطالعه نسخه الکترونیک این شماره از فصلنامه می توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه به نشانی www.Aakhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha