جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انفجار بیروت

حوزه/امام جمعه مریوان گفت: رژیم غاصب صهیونیستی که بیشترین منافع را از حادثه دلخراش انفجار بیروت می برد و عینا می بینیم که کشورهای غربی و آمریکایی ها در راستای خواسته های اسرائیل غاصب، طرح و برنامه در بیروت و لبنان پیاده می کنند.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، عنوان کرد: سیاست استکباری غربی ها چند سالی است که در خاورمیانه تغییر ماهیت داده است، به طوری که هر روز شاهد اتفاقی در این نقطه حساس از جهان هستیم.

وی ادامه داد: در پشت هر حادثه و اتفاقی یک نقشه بزرگ و استعماری تعریف شده است، از این رو باید گفت انفجار بیروت، آغاز یک توطئه دیگر در خاورمیانه توسط دول استکباری می باشد.

ماموستا شیرزادی اظهار کرد: بی شک ابرقدرت ها در این حادثه که باعث خسارت های جانی و مالی بسیاری گردید، برنامه های بلندمدت استعماری و استکباری در دستور کار دارند.

امام جمعه مریوان به برخی از این برنامه ها اشاره کرد و بیان داشت: اولین و شاید مهمترین برنامه دشمن در بحث بهره برداری از انفجار بیروت، فشار آوردن بر حزب الله لبنان، زنده کردن دوباره استعمار، تقویت رژیم جعلی اسرائیل و... می باشد، لذا باید جهان اسلام در حادثه بیروت به خوبی شرایط را تحلیل کند و به راحتی از کنار آن عبور نکند.

ماموستا شیرزادی ادامه داد: در اولین ساعات این حادثه در بندر بیروت شاهد حضور فرانسوی ها و دیگر دول استکباری به بهانه کمک و امدادرسانی بودیم تا جایی که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه بعد از این حادثه تلخ با فراغ بال در خیابان های بیروت قدم زد که این می تواند خبر ناگواری برای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی باشد.

امام جمعه مریوان گفت: رژیم غاصب صهیونیستی که بیشترین منافع را از حادثه دلخراش انفجار بیروت می برد و عینا می بینیم که کشورهای غربی و آمریکایی ها در راستای خواسته های اسرائیل غاصب طرح و برنامه در بیروت و لبنان پیاده می کنند.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود افزود: حادثه بیروت می تواند آغازی بر تحولات جدید در خاورمیانه و حضور دوباره کشورهای استکباری در این منطقه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha