جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ این قسمت از برنامه «فراتر از تصویر» (Más allá de la imagen) که از شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن می رود، به بررسی یکی از مهم ترین جنگ های دوران معاصر، یعنی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و پیامدهای ناشی از آن می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، « فراتر از تصویر» که یک برنامه هفتگی از شبکه هیسپان تی وی است، این هفته به موضوع تجزیه و تحلیل دفاع مقدس مردم ایران اختصاص دارد. جنگی که به دستور صدام و با حملات نیروهای نظامی عراق علیه ایران در سپتامبر ۱۹۸۰ آغاز شد و هشت سال طول کشید و سرانجام پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران در ژوئیه ۱۹۸۷ به پایان رسید.

این جنگ تاریخ کشور ایران را تحت تأثیر قرار داد به گونه ای که بسیاری از شاعران، نویسندگان و فیلمسازان ایرانی آثار خود را بر این موضوع متمرکز کردند. شبکه هیسپان تی وی نیز فیلم های بسیاری را در این رابطه پخش کرده است که از میان آنها می توان به  لحظه دیدار ، نغمه ، نفر سوم ...اشاره کرد.

در این قسمت از برنامه، با استفاده از صحنه هایی  از این فیلم ها ، سعی خواهد شد تا به ابعاد فرهنگی دفاع مقدس پراخته شود.

« فراتر از تصویر » محصول شبکه هیسپان تی وی با اجرای مهدیه اسماعیل پور و درقالب گفت‌وگومحور، روز سه شنبه ساعت ۴، ۷ و ۱۱ صبح و ۲۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه پخش و تکرار آن روز چهارشنبه ساعت ۱۳ برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن می رود.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha