پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 913354
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مختارنامه

حوزه/ «فراتر از تصویر» که یک برنامه هفتگی در شبکه هیسپان تی وی است، این هفته به موضوع تجزیه و تحلیل سریال تاریخی «مختارنامه» می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» شاید یکی از بارزترین سریال‌های تاریخی مذهبی باشد که پرتحرک‌ترین وقایع در تاریخ اسلام را نشان می دهد.

در این قسمت از برنامه «فراتر از تصویر» (Más allá de la imagen) شبکه هیسپان تی وی، سریال مختارنامه به دو قسمت تقسیم می‌شود در قسمت اول به زندگی مختار و حادثه عاشورا و قیام مختار و پیامد های ناشی از آن و مهم تراز همه نقش ایرانیان در قیام مختار می پردازد و حضور ایرانیان در مبارزه با ظلم و ستم در تمامی دوران ها را پررنگ می کند.

در قسمت دوم برنامه نیز با استفاده از صحنه‌های سریال، تشابهات بین جنایات آن زمان یزیدیان علیه سپاه امام حسین و جنایات گروه تروریسی داعش نشان داده خواهد شد. همچنین به موضوع جنگ میان خوب و بد  می پردازد که درتمامی دوران، چه درگذشته و چه درحال، وجود داشته است و به مخاطب به طور غیر مستقیم ماهیت اصلی گروه داعش نشان داده خواهد شد.

البته در این برنامه سعی بر این است که مخاطب درگیر اسامی عربی مثل آل زبیر و... نشود و تمرکز اصلی بر منازعه و ریشه های درگیری ها باشد.

«فراتر از تصویر» محصول شبکه هیسپان تی وی با اجرای مهدیه اسماعیل پور و در قالب گفتگومحور، روز سه‌شنبه ساعت ۷ صبح به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه، برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن می‌رود.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha