جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فقر

حوزه/ برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Brecha Económica) در هیسپان تی وی به گفت و گو راجع به گرسنگی جهانی و رشد فاجعه آمیز فقر و قحطی در جای جای جهان در پی شیوع ویروس کرونا می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «شکاف اقتصادی» ضمن مروری بر تاثیرات همه گیری ویروس کرونا بر افزایش گرسنگی جهانی، ابراز نگرانی سازمان ملل در این خصوص و هشدار به کشورهای جهان را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

این برنامه با اشاره به عدم برخورداری بیش از ۸۲۱ میلیون نفر در سراسر جهان از امنیت غذایی، افزایش روزافزون این آمار را مورد نقد و بررسی قرار داده و به گفت و گو پیرامون جدیدترین آمارها از وضعیت همه گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف خواهد پرداخت.

در این برنامه همچنین پیامدهای بحران مواد غذایی بر زندگی صدها میلیون انسان روی کره زمین  نرخ نگران کننده، ۱.۱ درصد افزایش جمعیت جهان در سال معادل ۷۰ میلیون نفر از ساکنان که هر ساله به کره زمین اضافه می شود  و  اقدامات دولت ها برای جلوگیری از گسترش بحران گرسنگی محرومیت بسیاری از کودکان از تنها وعده غذای گرم خود در برخی نقاط جهان به دلیل تعطیلی مدارس، بررسی می شود.

برنامه «شکاف اقتصادی» با بررسی موارد فوق، با اجرای مهدیه اسماعیل پور، کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن سه شنبه ساعت۳:۳۰ و۱۳:۳۰روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha