سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کوزوو

حوزه/ موضوع برنامه «عکس های تکان دهنده» Fotos que sacuden al mundo شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی در این قسمت، عکسی از عزاداری مردی که در جریان تظاهرات برای اعتراض به لغو خودمختاری کوزوو کشته شده است را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «عکس های تکان دهنده» که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس های تاریخ را مورد بررسی قرار می دهد، این بار به سراغ عکسی از جورج مریلون رفته که در کوزوو واقع در یوگسلاوی سابق ثبت شده است.

این عکس از مراسم عزاداری مردی است که در جریان تظاهرات برای اعتراض به لغو خودمختاری کوزوو کشته شده است و خانواده و بستگان در حال گریه و بی تابی برای از دست دادن او هستند.عکس برنده جایزه ورلد پرس فوتو در سال ۱۹۹۱ شد. نسیمی الشانی در سال ۱۹۹۰ در پی محدودیت هایی که دولت میلوشویچ برای محدود کردن استقلال کوزوو انجام داد کشته شد.

در عکس تصاویر مادر نسیمی الشانی و دو خواهر او را در حال عزاداری برای وی است. عکس شباهتش به نقاشی‌های دوره کلاسیک حیرت انگیز است.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha