جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکاف اقتصادی

حوزه/ برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Brecha Económica) در هیسپان تی وی به گفت و گو درخصوص شکافی که در میزان دارایی ها و ثروت سفیدپوستان و سیاهپوستان در آمریکا وجود دارد، می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در برنامه «شکاف طبقاتی» با مروری بر اقدامات دولت های مختلف در آمریکا برای کم کردن فاصله طبقاتی میان سفیدپوستان و سیاهپوستان و شکست آنها در تحقق وعده های خود، علل نابرابری های اقتصادی میان سفیدپوستان و سیاهپوستان در آمریکا مورد واکاوی قرار می گیرد.

این برنامه ضمن اشاره به نابرابری های درآمدی  به مقایسه دارایی های مردم سفیدپوست و سیاهپوست در آمریکا پرداخته و تبعیض ها علیه سیاهپوستان آمریکا  را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

نگاهی به داده های مؤسسات مختلف در سراسر جهان، به ویژه جهان توسعه یافته در آموزش و پرورش، بهداشت، مسکن و هم در مشاغل حرفه ای  کافی است تا شکاف بین سیاه پوستان و سفید پوستان آشکار شود. بطور حتم رنگ پوست نباید عاملی برای تبعیض در دنیای مدرن باشد.

در این برنامه بحث و گفت و گو پیرامون نابرابری های آموزشی میان سفیدپوستان و سیاهپوستان نیز صورت می گیرد.

این برنامه در ادامه با بررسی میزان عمیق بودن این اختلاف ، به مسئله شکاف بین نژادی، به ویژه در کشورهای پیشرفته، خواهد پرداخت. همچنین خواهیم دید که آیا مرگ جورج فلوید محرک پایان دادن به تبعیض نژادی بین سیاه پوستان و سفید پوستان خواهد بود یا خیر.

برنامه «شکاف اقتصادی» با بررسی موارد فوق، با اجرای مهدیه اسماعیل پور، کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن سه شنبه ساعت۳:۳۰ و۱۳:۳۰روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

۳۱۳/۶۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha