جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شکاف اقتصادی

حوزه/ شبکه اسپانیایی‎زبان هیسپان تی وی در این قسمت از برنامه «شکاف اقتصادی» (Brecha Económica) به تبعات همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد ژاپن می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  همه اقتصادهای پیشرو جهان درگیر مقابله با اثرات ویران کننده کرونا ویروس هستند. از این نظر، ژاپن نیز از این قاعده مستثنا نیست، زیرا در حال رفتن به دوران سختی است که ناشی از فلجی صنعت آن است. رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ جهان به طرز غیر منتظره ای کاهش داشته است. به گفته کارشناسان، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کارها عامل اصلی این عملکرد است

برنامه «شکاف اقتصادی» نگاهی خواهد داشت به حوزه تجارت خارجی ژاپن و  پیامدهای کرونا که کاملا محسوس بوده است و در بخش صادرات ۶ درصد و در واردات  ۴.۹ درصد در سه ماهه نخست سال در مقایسه با سه ماهه قبل کاهش داشته است. انتظار می رود به تعویق افتادن برگزاری مسابقات المپیک توکیو نیز ضربه بزرگ دیگری به سومین اقتصاد بزرگ جهان در سال جاری وارد کند.

برنامه «شکاف اقتصادی» با اجرای مهدیه اسماعیل پور، کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن سه شنبه ساعت۳:۳۰ و۱۳:۳۰روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

۳۱۳/۶۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha