جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسلام دات کام

حوزه/ برنامه اسلام دات کام (Islampuntocom) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به بررسی موضوع معاد در اسلام می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «اسلام دات کام» که در هر قسمت به موضوعات اساسی دین اسلام می پردازد، این بار موضوع معاد در اسلام را مورد بررسی قرار می دهد.

در این برنامه عنوان می شود که مطابق آموزه های اسلام، مرگ پایان زندگی نیست و از آنجا که به دلیل درگیری بین پدیده های جهان و علایق مختلف افراد، تمام ظرفیت های مادی و معنوی یک فرد در این دنیا شکوفا نمی شود. مختصات زندگی دیگر پس از مرگ برای انسان تعیین شده است تا بتواند رویاهای خود و احساس جاودانه زندگی در آن جهان را دنبال کند. با این حال باید در نظر داشت که نوع بقای یک فرد در آن جهان کاملاً به نوع زندگی و سبک زندگی در این جهان بستگی دارد.

 به عبارت دیگر، اگر شخصی طبق آموزه های الهی زندگی کند، در جهان بعدی با نعمت های الهی و سعادت ابدی پذیرفته می شود. اما اگر این قوانین را در این جهان نقض کند و به خود یا دیگران ظلم کند، باید در عالم دیگر در برابر عدالت الهی پاسخگو باشد. این نوع اعتقاد به رستاخیز و زندگی پس از مرگ می تواند نقش بسیار سازنده و مثبتی در زندگی فرد در این جهان و همچنین در برنامه های زندگی و چگونگی روابط آنها با دیگران داشته باشد.

«اسلام دات کام» به تهیه کنندگی روح ا... محقق و با اجرای سهیل اسعد چهارشنبه ساعت 19:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه هیسپان‎تی‎وی پخش می شود و پنجشنبه ساعت 20:30 و جمعه ساعات 04:30، 10:30 بازپخش خواهد شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha