پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرش ایرانی

حوزه/ «فراتر از تصویر» که یک برنامه هفتگی در شبکه هیسپان تی وی است، این هفته به موضوع فرش ایرانی و تبلور فرهنگ ایرانی از طریق آن می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فرش ایرانی انواع مختلف دارد و در این برنامه به اشکال و کاربردهای مختلف آن پرداخته می شود و برای درک بهتر این موضوع به یک سری فیلم های ایرانی اشاره خواهد داشت.

در بسیاری از مواقع از فرش به عنوان یک عنصر هنری و تزئینی، برای نشان دادن مضامین مختلف استفاده می شود. بافت تصاویر همانند نقاشی نیز امری رایج در این هنر و صنعت است، تصاویری از وقایع مهم تاریخی و چهره های شناخته شده که از طریق فرش ها ابدی می شوند.

در این قسمت از  (Más allá de la imagen) مخاطبان شبکه هیسپان تی وی مشاهده خواهند کرد که بسیاری از اشعار مهم نیز به ویژه آن هایی که دارای ارزش ادبی قابل توجهی هستند، در قالب خوشنویسی در بافت فرش به کار می روند.

همچنین به این موضوع پرداخته می شود که با وجود  توسعه صنعت فرش ماشینی، این فرش ها نمی توانند با فرش های دست بافت که هنر دست هنرمندان و بافندگان سنتی که وقت، جوانی و انرژی خود را در  هر یک از گره های آن می گذارند و به آن ارزش بی نظیری در فرهنگ ایرانی می بخشد، رقابت کنند.

«فراتر از تصویر» روز دوشنبه ساعت ۹ صبح و تکرار آن روز سه شنبه ساعت ۴:۳۰ برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن می رود.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha