پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار استاندار سیستان و نماینده ولی فقیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: هرچه یک هیئت بتواند کار خود را با عقل گرایی و همراهی و مشورت اساتید عالم عجین کند، قطعاً موفقیت های بیشتری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مسئولین هیئت مذهبی خادم الرضا علیه السلام که صبح امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، بیان داشت: ان شاءالله مردم و هیئات مذهبی بتوانند امسال در این شرایط سخت مراسم خوب و بانشاط توأم با حفظ سلامتی و بهداشت را داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ضمن تقدیر از زحمات همه هیئت های مذهبی گفت: انسان باید تمام عواطف و شور و هیجان خود را به عقلانیت مبتنی سازد؛ عواطف و شور و نشاط لازمه ی رشد بشر است اما باید با عقل مدیریت شوند.

وی افزود: هرچه یک هیئت بتواند کار خود را با عقل گرایی و همراهی و مشورت اساتید عالِم عجین کند، قطعاً موفقیت های بیشتری خواهد داشت.

آیت الله اعرافی با اشاره به شرایط کنونی و شیوع مجدد ویروس کووید ۱۹ اظهار داشت: قصه ی کرونا یک تکانه و یک شوک بود که بر جامعه ی بشری وارد شد؛ این ماجرا یک نشانه از قدرت الهی است تا انسان ها بیدار شوند و ما امیدواریم پیام این بیدارباش را به خوبی دریابیم.

وی با برشمردن تعدادی از آسیب های این بیماری تصریح کرد: آسیب هایی که این بیماری داشته است از بُعد اجتماعی و روانشناختی قابل بررسی است.

مدیر حوزه های علمیه گفت: یکی از این آسیب ها ایجاد گسست ها و قطع ارتباطات اجتماعی است و همه ی ما باید تلاش کنیم از پیامدهای این آسیب جلوگیری نموده و درصدد جبران آن برآییم.

وی عنوان داشت: آسیب دیگر این شرایط اختلالاتی است که از بُعد فردی مردم را درگیر و سبب مشکلات روانی همچون افسردگی، وسواس و سایر اختلالات روانشناختی می شود .

امام جمعه قم بیان داشت: آسیب سوم این اوضاع، تأثیری است که بر روی فضای مذهبی و مراسمات و گردهمایی های دینی گذاشته و موجب خلوت شدن آن ها  می شود .

وی افزود: آسیب بعدی، آسیب بر روی نوجوانان و هضم آنها در فضای مجازی و عادت به انزوای اجتماعی است.

آیت الله اعرافی گفت: امیدواریم هیئت های مذهبی بتوانند با برگزاری مراسم محرم، همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی از این آسیب ها بکاهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد بین المللی هیئت خادم الرضا علیه السلام از نقاط قوت و از کارهای خوب این هیئت است که ثمراتی را هم به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha