پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ جمعی از هیئت داران تهران در استفتائی از حضرت آیت الله سیستانی درباره برگزاری مجالس عمومی در محرم امسال سؤال کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از هیأت داران تهران در استفتائی از حضرت آیت الله سیستانی درباره برگزاری مجالس عمومی در محرم امسال سؤال کردند که متن پرسش و پاسخ معظم له بدین شرح است:

- سؤال

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی آقای سیستانی (دام ظله)

سلام علیکم و رحمة الله – احتراما به استحضار می رساند پس از انتشار پاسخ دفتر معظم له درباره شیوه برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال (با توجه به وجود بیماری کرونا) برخی افراد آن را به معنای صدور فتوا در منع برگزاری مجالس عمومی از جانب حضرتعالی تفسیر نمودند.

آیا این برداشت صحیح بوده و ما باید از انجام و برپایی عزاداری عمومی (هرچند با رعایت دستورات پزشکی) دوری کنیم و به عزاداری از طریق رسانه ها بسنده نماییم؟

جمعی از هیأت داران تهران

  

پاسخ:

بسمه تعالی

مفاد این بیانیه منع از برگزاری مجالس عمومی با رعایت نکات بهداشتی نیست.

۲۸/ ذی الحجه / ۱۴۴۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رقیه دهنوی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    نامه شمابه شخص جناب آقای سیستانی نوشته شده،ولی جواب نامه را دفترایشان درقم داده اند.والبته بدون امضای شخص ایشان. البته من به عنوان یک فردعادی جامعه از چگونگی ردوبدل شدن نامه هابی اطلاعم، ولی باتوجه به اهمیت این سوال ودرگیربودن مقلدین جناب آقای سیستانی بااین موضوع، انتظار داشتم شخص ایشان جواب دهند.ومهر وامضای شخص ایشان را ببینم.
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 0
      مشکل از سوال کننده است ایشان باید سوالش را به نجف بفرسته وقتی تو ایران بمونه همین میشه