سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
هادوی تهرانی

حوزه/ تسخیری مرد میدان های سخت و آزمون های دشوار بود. چه رنج ها که در زندان های رژیم بعث تحمّل کرد و چه زخم زبان ها که از همگنان به جان خرید و هیچگاه چهره ی شادابش خشمگین نشد و روی برنتافت و انگیزه اش را از دست نداد. روحش شاد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد هادوی تهرانی در پی ارتحال آیت الله محمدعلی تسخیری پیام تسلیتی صادر کرد که به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا 
از میان مؤمنان مردانی‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند  (الاحزاب، ۲۳)

خبر ارتحال دوست بسیار دوست داشتنی، عالم متخلّق، مجاهد سخت کوش و صبور حضرت آیت الله شیخ محمد علی تسخیری (رضوان الله علیه) موجب نهایت تأسف و تأثر گردید.
آن صدیق صادق که اراده ی آهنینش در بیش از دو دهه آخر عمر به او امکان تلاشی خستگی ناپذیر را داد، آیتی از اخلاص و ارادت به اسلام، مکتب اهل بیت علیهم السلام و نظام اسلامی بود.
با آن بدن رنجور بیش از چند جوان سالم فعالیت می کرد تا به گفته ی خودش صندلی اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی در جایی خالی نماند و صدای حق به گوش حاضران برسد.
بیش از دشمنان، گاه و بیگاه دوستان او را مورد هجمه و طعنه قرار می دادند و او با همان بزرگواری و صبر همیشگی به شوخی و طنز از کنار رفتارهای زننده آنها می گذشت و دم بر نمی آورد.
بارها و بارها به چشم مشاهده کردم که نام اهل بیت علیهم السلام اشک از چشمانش جاری می ساخت و آنچنان می گریست که هر بیننده ای را تحت تأثیر قرار می داد و چه جفا کردند آنان که وی را مخالف ولایت خواندند و تلاش های او را برای نزدیک ساختن مذاهب اسلامی در راستای اعتلای مکتب اهل بیت (علیهم السلام) تفسیر غلط نمودند.
تسخیری مرد میدان های سخت و آزمون های دشوار بود. چه رنج ها که در زندان های رژیم بعث تحمّل کرد و چه زخم زبان ها که از همگنان به جان خرید و هیچگاه چهره ی شادابش خشمگین نشد و روی برنتافت و انگیزه اش را از دست نداد. روحش شاد
این جانب این ضایعه دردناک را به حضور اقدس امام زمان عجل الله فرجه الشریف و مراجع عظام دامت توفیقاتهم و رهبر عزیز انقلاب مد ظله العالی و حوزه های علمیه به ویژه حوزه های نجف و قم و به تمام علمای مذاهب اسلامی و ادیان الهی و فرق جهانی تسلیت عرض می کنم و برای آن مرحوم حشر با محمد و آل محمد علیهم السلام و برای خانواده و بازماندگان آن بزرگوار صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه ایزد بی بدیل خواستارم.

   

مهدی هادوی تهرانی
قم آشیانه آل محمد علیهم السلام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha