پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید طاهر الهاشمی رهبر شیعیان مصر

حوزه/ سید طاهر الهاشمی عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) در پیامی درگذشت آیت الله محمد علی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و یکی از رهبران شیعیان مصر در پیامی درگذشت آیت الله شیخ محمد علی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام را تسلیت گفت.

متن بیانیه به شرح زیر است:

درگذشت آیت الله محمد علی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و رئیس سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت می گوییم. ایشان در عرصه تقریب و تلاش برای وحدت کلمه، شخصیت بزرگی بود.

ما اینجا تلاش های بزرگ آیت الله تسخیری را در راه وحدت امت یاد آور می شویم و از نقش بزرگ ایشان در این مسیر تشکر و قدردانی می کنیم.

آیت الله تسخیری زندگی خود را وقف وحدت و تقریب میان مذاهب و ادیان نمود و بسیاری از مفاهیم مخالفان را اصلاح کرد.

ما از نقش بزرگی که آیت الله تسخیری در طول زندگی خود با مجاهدت و مبارزه در کاشتن روح محبت و برادری میان مسلمان و ادیان مختلف ایفا کرد، قدردانی می کنیم.

این فقید مرحوم در محافل بین المللی و همایش های داخلی مسائل و نقاط مشترک را مطرح می کرد و در سال ۲۰۰۰ و به هنگام مشارکت در همایش شورای عالی امور اسلامی در قاهره، گفتگوی مطبوعاتی را انجام داد و گفتگوی ارزشمند و طولانی از ایشان در مجله الاهرام العربی در خصوص تقریب میان مذاهب و اختلافات فقهی شیعه و اهل سنت منتشر شد. عنوان آن گفتگو، "سیاست تقریب میان مذاهب را از بین می یرد" بود.

ما از جایگاه بزرگ و شریف آیت الله تسخیری مطلع هستیم و به سادگی قابل جبران نیست. از خداوند متعال مسئلت داریم که ایشان را در بهشت برین جای دهد و به ما خیر دهد تا در میان ما مردمی باشند که در راه وحدت و همبستگی تلاش می کنند.

سید طاهر الهاشمی

عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha