سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله تسخیری

حوزه/ مرحوم تسخیری از شخصیت‌های اسلامی بود که به نزدیک شدن شیعه و سنی و مبارزه با تکفیر در فضای جهان اسلام و با وجود مذاهب مختلف فرا می‌خواند و در این راه تلاش‌های گسترده‌ای کرد که اجر آن را خواهد برد. به علاوه، آن مرحوم جایگاه علمی شناخته شده‌ای داشت و جامع میان علم و فلسفه قدیم، و علم و فرهنگ معاصر بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، اتحادیه جهانی علمای اسلام به مناسبت درگذشت مرحوم آیت الله تسخیری بیانیه‌ای صادر کرده که متن آن بدین شرح است:


"یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی"

با رضا به قضا و قدر الهی، خبر درگذشت آیت‌الله شیخ محمد علی تسخیری دبیرکل پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب و نائب رئیس اسبق اتحادیه جهانی علمای مسلمان را دریافت کردیم.

مرحوم تسخیری از شخصیت‌های اسلامی بود که به نزدیک شدن شیعه و سنی و مبارزه با تکفیر در فضای جهان اسلام و با وجود مذاهب مختلف فرا می‌خواند و در این راه تلاش‌های گسترده‌ای کرد که اجر آن را خواهد برد. به علاوه، آن مرحوم جایگاه علمی شناخته شده‌ای داشت و جامع میان علم و فلسفه قدیم، و علم و فرهنگ معاصر بود.

همچنین، امت اسلامی یکی از عالمان بزرگ‌اش را از دست داد. از خداوند متعال می‌خواهیم که او را مشمول غفران و رحمت واسعه‌اش قرار داده و جزای خیرش دهد و به خانواده، نزدیکان، دوستان و همکاران‌اش صبر و آرامش کرامت کند، چرا که او بهترین سرپرست و اجابت کننده است.

دکتر علی القره داغی دبیرکل و دکتر احمد الریسونی رئیس اتحادیه بین المللی علمای جهان اسلام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha