سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
الإمام الخامنئي وسماحة الشيخ محمد علي التسخيري

حوزه/ حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله محمد علی تسخیری را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله محمد علی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام را تسلیت گفت.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

آیت الله محمد علی تسخیری بعد از جهاد طولانی و عمری مملو از بخشش و دستاورد های بزرگ، دنیای فانی را رها کرد و به جایگاه ابدی پیوست.

آیت الله تسخیری به دست راستش نامه ای مملو از علم، عمل، تلاش، اخلاق، وفاداری، جانفشانی و هجرت مستمر در راه خداوند به همراه داشت. او بود که ده ها سال پیش در پایه  گذاری وحدت اسلامی و تقریب میان مذاهب اسلامی، تقارب و همکاری میان مسلمانان جهان در سطح رهبری یا تجمع های علمایی یا همایش ها و مطالعات، پژوهش ها، گفتگو ها و روابط مستقیم تلاش کرد و در زمینه فکری، فرهنگی، بسیج و موضع گیری قاطعانه از بزرگان محور مقاومت به شمار می رفت.

آیت الله تسخیری نمونهِ عالم مجاهدی بود که شب و روز تلاش می کرد و بیماری او را زمین گیر نکرد و آخرین دقیقه عمر شریفش یک لحظه خسته نشد.

ما در حزب الله به همراه کسانی که در کنار آنان با آیت الله تسخیری افتخار دوستی، برادری و تلاش مشترک داشتیم، درگذشت ایشان را به امام خامنه ای، مراجع دینی، حوزه های علمیه به ویژه تک تک اعضای خانواده شریف، صمیمانه تسلیت می گوییم و با آنان ابراز همدردی می کنیم و از خداوند متعال برای آن مرحوم طلب رحمت و علو درجات را مسئلت داریم و صبر و آرامش را برای تمامی بازماندگان  خواهانیم.

حزب الله

۱۹/۸/۲۰۲۰

۲۹ ذی الحجه ۱۴۴۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha