جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده

حوزه/کارشناس و مشاور خانواده گفت: یکی از عوامل اصلی طلاق نیازهای جنسی است که باید روی این مسئله توجه بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  نازنین حقیقت بیان در نشست علمی که با موضوع نیازهای زوجین در روابط زناشویی و تعاملات عاطفی ککِ به‌صورت مجازی و به همت موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم برگزار شد، اظهار داشت: رابطه جنسی دوسوم ازدواج به‌عبارت‌دیگر ۶۶ تا ۷۵ درصد ازدواج رابطه جنسی است و نقش مهمی در استحکام خانواده دارد.

وی ادامه داد: رفع مشکلات و اختلالات جنسی می‌تواند مهم‌ترین عامل در تحکیم خانواده‌ها باشد.

حقیقت بیان افزود: مشکلات جنسی در ۳ بخش کژ کاری جنسی، انحراف جنسی و اختلالات هویت جنسی دسته‌بندی می‌شوند که در صورت بروز در زوجین باید برای برطرف کردن آن اقدام کرد.

وی ابراز داشت: یکی از عوامل تأثیرگذار بر اختلالات جنسی اختلال شخصیت است درواقع مسائل شخصیتی در مسائل جنسی تأثیر می‌گذارد.

کارشناس و مشاور خانواده بیان داشت: افسردگی هم عامل مهمی در کژ کاری جنسی است به‌طوری‌که افسردگی، اختلال شخصیت و باورهای وسواسی در اختلال جنسی تأثیر فراوانی دارند.

وی بابیان این‌که زوجین قرار نیست معلم و یا دکتر طرف مقابل باشند، اظهار داشت: شخصیت‌های وابسته، شخصیت‌های پاراتویید، شخصیت خودشیفته، شخصیت‌های منزوی این‌ها باعث بروز مشکلات جنسی می‌شوند.

حقیقت بیان تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی طلاق نیازهای جنسی است که باید روی این مسئله توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی بابیان این‌که تمامی اختلالات جنسی قابل‌درمان است، افزود: برای این درمان باید مشکلات فیزیولوژیک،عوامل روانی، افسردگی، اضطراب، خشم و ترس در بین افراد مورد ارزیابی و درمان قرار بگیرد.

حقیقت بیان تأکید کرد: معمولاً افراد عوامل فیزیولوژیک را می‌پذیرند اما مسائل روانی مثل افسردگی، ترس را نمی‌پذیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha